• werty

Rengbågsförsök?

LiveYourDreams skrev 2012-11-08 08:46:05 följande:
    Werty: har ni gjort et nu? :)

Ja igår! :) Vi fick ett ägg tillbaka och nu börjar nästa nedräkning! Laddar ni för sprutstart?
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-11-10 18:17:53 följande:
    Werty: hur går det? Vilka sprutdagar gjorde ni vul? Vilken sprutdag började ni med den andra sprutan? E helt förvirrad här. Haha

Oj vad alla hunnit skriva, verkar vara nya cykler och nedräkningar på gång nu! Vi håller tummarna för er alla! Det går långsamt här och vi försöker att ta det så lugnt vi kan. Menar du den sprutan som ska hålla äggen från att släppa så var det på 5 sprutdagen, efter VUL får man besked ifrån kliniken när man ska börja.
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-11-10 20:51:40 följande:
    Werty: tack för svar :) ska maila dem imorgon, gissar att jag får mer koll efter det. Kan tänka mig att tiden masar sig fram. När är td?

Vi är inte helt säkra på testdag, antagligen måndag om inte mensen kommer innan. Hur går det med sprutor?
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-11-13 16:49:39 följande:
    Werty: gud så spännande! ( känns som jag missbrukar det ordet.. Men i brist på bättre;)) har sprutat två dagar, ska ta den tredje idag. Känner inte av något, svider o sticker lite tio min efter ja sprutat men annars inget, än ;) skall på koll på fredag så hoppas att jg iaf har några, så vi når äp. :)

Ja spännande och nervöst. Min sambo har känt typ som mensvärk idag så om vi har otur så dyker den upp här inom kort! Håller tummarna inför fredag!
  • werty
    AnnaTr skrev 2012-11-13 20:23:57 följande:
    Okej. Svingeln.. det ska jag komma ihåg! Vet du vilken vagn man tar till och med? :) Helt ärligt vet jag inte exakt vad vi ska göra där. Ett ultraljud har jag i alla fall bokat in.. Jag antar att jag får reda på exempelvis hur tjock slemhinnan är osv?? 

Nr 1 o nr 3 stannar där, säkert någon mer också!
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-11-21 12:01:14 följande:
    Werty: hur går det? Ni borde ha testat nu väl?

Vi testade igår, negativt, kändes skit hela dagen igår men vi får börja ladda om inför nya försök. Vi inser ju att det kan ta lite tid men denna längtan efter en liten bebis gör ju att man vill att det ska fungera nu. Vi har medvetet hållit oss ifrån allt vad barn och forum heter under en period och försökt att fokuserat på annat = vi har fått massor gjort här hemma! :) Vi håller alla tummar för er andra. Blir det äggplock snart LiveYourDreams?
  • werty
    Syskonförsök skrev 2012-11-17 15:06:35 följande:
    Hej allihopa! Tänkte hoppa in här med er om det är okej? Jag och min tjej väntar på att starta upp med IVF för syskonförsök och håller tummarna för att mensen kommer som den ska så vi hinner med innan julstängningen. Vi har en liten -12a här hemma redan så det är full fart, så det går ingen nöd på oss mer än att det är så jäkla dyrt att göra IVF nu, så rent ekonomiskt är det en stress. Vår bebis här hemma kom till på första IVFen. Hoppas att ni som ruvar, och ni som insimineras får de plus ni längtar efter! Jag kan säga att vi förstår, både sorgen av att det inte tar och sen även glädjen när det gör de! Vilka här inne väntar på att få starta IVF? Eller är redan igång? Vi tycker bättre om IVFen än Inseminationerna så vi är glada att nu vid syskonförsök så var det inget snack om annat än IVF. Kram!

Hur lång kö är det för syskonförsök? Vet du om man kan få samma donator? Lycka till!
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-11-22 12:47:51 följande:
    Nu är äggen plockade! :)

Härligt, gick allt bra?
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-11-22 12:48:31 följande:
    Werty: förstår vad du menar. Men ni har många finisar i frysen va? Hoppas på dem!

Ja vi har några att försöka med! Om det inte skulle funka så har vi ju köpt ett trepack, vilket känns extra skönt just nu!
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-11-22 14:05:45 följande:
    Werty: gick finfint. Fick 8 ägg :) så imon ringer de o berättar om/ hur många som befruktats. Sätter ni in två denna gång så? Funderat på akupunktur? Funderar på om vi ska välja det inför insättningen..

Grattis! Då kanske det blir lördag eller söndag om allt går bra? Vi sätter in två om de klarar upptiningen. Sätter ni in ett nu? Körde akupunktur vid insättning, även om det inte tog så tror vi att det var positivt och kan tänka oss att göra det igen. Är ni kvar i Danmark eller åker ni tillbaka i helgen?
Svar på tråden Rengbågsförsök?