• Lyckan 382

Rengbågsförsök?

Har precis svarat dig ovan. Och Regnbågsfamiljer kan ju se lite olika ut, men i den här tråden är det mest (om inte endast) lesbiska par som försöker skaffa barn, blivit gravida eller har barn redan. Regnbågsförsök är alltså själva försöken till att bli gravid, oftast genom insemination eller IVF med donatorsperma.

• Lyckan 382

Jeeen: Vi åkte till ett sjukhus i en annan stad och första gången fick jag omslag kl 10.00 och det var fredag (då får man komma samma dag) och då gick jag hem "sjuk".... Andra gången chansade jag på vilken dag det skulle bli dags att åka och sade till chefen att jag KANSKE behöver vara ledig på måndag men att jag inte vet det förrän på söndag. Och så blev det insemination på måndagen, som lyckades dessutom :) Men det beror ju på vilket jobb man har. Om vi hade varit tvungna att fortsätta försöken så hade jag berättat för chefen.

• Lyckan 382

Men verkligen! Snålt :( Ja, precis - jag tröstade mig med karensen! Och sedan är det ju faktiskt så att vi MÅSTE göra så här för att få barn. Så, KÖR!

• Lyckan 382

Tungmetall: om du skriver från en telefon och använder "och-tecken" så kan det vara därför inlägget avbryts och skickas iväg! Prova utan :)

• Lyckan 382

Repan, vi hade två lika stora ägg (det skiljde en millimeter men jag känner av min ägglossning och vet att båda släppte) och var lite smått oroliga vi också. Så när vi fick plusset gick vi och förberedde oss på tvillingar så mycket att vi till slut intalade oss att vi skulle föredra det, haha!! Men VUL:et i vecka 9 visade oss endast en liten krabat och då var vi lite lättade. Detta var ju utan hormonstimulering förstås, men ändå.

• Lyckan 382

Tjejer, angående insemination och vätska som kan komma ut efteråt: till oss sade läkaren att det som rinner ut endast är koksaltlösning -spermierna var det tydligen "full fart på" därinne och de följer inte med ut igen. Lycka till allihop, vilken spännande påsk :)

• Lyckan 382

Haha, ja - de minnena kom tillbaka till mig också även om konsistensen var lite annorlunda... Osmakligt nog drog jag ett par skämt om det i bilen på vägen tillbaka! Medan jag låg där med fötterna upp i vindrutan ;)

• Lyckan 382

Lycka till alla ni som väntar på BIM/testdag! Jag kollar in här hela tiden och håller tummarna att det blir fler plus i tråden :) :)

Klart man blir knäpp i huvudet. När vi inte lyckades första gången och jag fick mens så började jag fantisera ihop att jag blött ut en tvilling och det fanns en kvar. Tyckte jag kände stick i magen osv. Herregud! Men jag är lika knäpp nu när jag faktiskt är gravid... Google är alla gravidas/blivande gravidas värsta fiende!

Repan - precis så blev det ju för oss också! Tillslut VILLE vi ha tvillingar :) Men det blev ju bara en och nu är vi glada och nöjda för det!

• Lyckan 382

Tungmetall och Ljusskimmer: vad trist!! Hoppas på plus nästa gång.

Tusenliljor: hoppet är ju inte ute än (och är definitivt det sista som överger en) Vad gäller symptomen kan jag säga att jag upplevde ungefär samma symptom innan BIM både när det blev ett plus och när det inte blev det.... Så det där är väldigt lurigt. Det enda som eventuellt skiljde sig var att jag hade väldigt märkbar mensvärk (växtvärk) INNAN BIM. När jag haft mens har värken aldrig börjat innan. Men en del känner ju inte ens av den. De andra symptomen som många förväntar sig tidigare kom mycket senare! ONT I BRÖSTEN: Vecka 5, KISSNÖDIGHET: Vecka 6 (fast det där skiljer sig från dag till dag), ILLAMÅENDE: Vecka 7. MATSMÄLTNINGSPROBLEM och HALSBRÄNNA: ca vecka 11, UPPKÖRD MAGE: ca vecka 13. Men allt är individuellt!

Infinity: Vi är i vecka 14 (13+3). Vilken vecka är ni i?

Svar på tråden Rengbågsförsök?