Inlägg från: Varärstorken |Visa alla inlägg
  • Varärstorken

Rengbågsförsök?

Å så roligt Sanna! Och så roligt att få berätta för alla på julafton. Förra inseminationen trodde jag att jag hade blivit gravid... jag bestämde mig för att ta ett graviditetstest nästa morgon. På natten drömde jag att jag var gravid och att jag gav ultaljudsbilder i julklapp till mamma och pappa och svärföräldrarna. Kändes sådär att testa negativt efter den drömmen.....

• Varärstorken

Oj jag vet inte om jag vågar då.... det är ingen som vet att vi försöker. Det hade ju varit en fantastisk present, men det är det ju oavsett när man delar ut den :)

• Varärstorken

Stort Grattis! Så roligt för er. Vilken spännande tid ni har framför er.

Får man fråga om varför ni gjorde IVF? Hade ni gjort inseminationer innan och sen bytt behandling eller berodde det på nåt annat?

Jag undrar eftersom jag själv står i valet och kvalet, inseminationer är lätta att göra, inte så dyra, men med låg chans att bli gravid. Ivf är mer komplicerat, dyrare men med högre chans.

Just nu känns det som att mitt senaste inseminationsförsök misslyckades, känns som att mensen är påväg. Jag har så kort cykel! Idag är dag 22....

• Varärstorken

Aha då förstår jag. Jag står i kö till donationsbehandling, har köat 18 månader nu.

Vi får 6 inseminationer eller så får man fyra plus en ivf. Jag hoppas att jag får 2 ivf om jag har gjort minst 4 inseminationer i Danmark innan.

Fast allra helst så vill jag ju bli gravid av inseminationerna :)

• Varärstorken

Grattis Syskonförsök! Då går ni verkligen i väntans tider.

Jag har testdag i morgon, då är det 14 dagar sen inseminationen. Men det har nog inte tagit, har haft mensvärk i flera dagar.

Bara på det igen!

• Varärstorken

Ja det finns en chans :) har gått 2 dagar "över tiden" om jag ska räkna min vanliga korta cykel. Men har inga symptom, förutom mensvärk då.

• Varärstorken

Hej igen. Mensen kom igår så inget frö i min mage denna gång. Det var tredje inseminationen även för oss. Vi ska göra några inseminationer till kanske tre till. Förhoppningen är att vi då antingen blivit gravida eller kommit fram i kön till Sahlgrenska. Då hoppas jag att vi blir erbjudna IVF direkt. Så ser vår plan ut. Men visst blir man ledsen när det inte funkar! Men jag läste att statistiskt så var chansen 10-15% att bli gravid på en insemination. Rätt låga odds!

• Varärstorken

Å tack för info! Skönt att höra andras erfarenheter, det är en djungel att ta sig fram i!

Behövde ni visa upp nån journal eller "bevis" på att ni gjort inseminationer? Tänkte om jag ska förbereda och begära ut den från kliniken.

Fick ni köa till IVF behandlingen? De flesta (hetero) par får ju vänta ca 3 månader på IVF. Men jag hoppas slippa detta eftersom vi redan köat så länge....

• Varärstorken

Werty, vi har köat i 18 månader och är inte framme än. Misstänkte att man skulle behöva köa igen till IVF, vilket är sinnessjukt egentligen när man redan köat så länge.

• Varärstorken

Lillaregnbågsbebis, får jag fråga när detta var? Alltså vilket år ni kom fram i kön och fick börja med IVF direkt. Jag vill ju verkligen inte stå i kö ytterligare 3 månader när vi väl är framme.

Svar på tråden Rengbågsförsök?