Ønskebarn skrev 2015-04-06 16:37:43 följande:
Gratis käreste, det är ju helt fantastiskt att ni fått plus!
Och så ger det hopp om att vi andra ska få lyckas. Håller tummarna för att det går bra på Vul om en-2veckor.
Får jag fråga vad Pergorime är? Vad för hormoner å så har ni använt?
Vi har hittills varit utan hormoner på våra försök och det har varit skönt. Men samtidigt märker jag att man påverkas av att vara i denna process, så den tidigare helt regelbundna mensen verkar lite mer ostabil och ÄL kommer väldigt olika från månad till månad. Nu har vi en paus då påsken kom ivägen för detta försök.
Lycka till vidare och lycka till ni andra här inne med.
Tack! Det känns också helt overkligt! På vulet fick vi se en jättefin liten jordnöt! Tänk vad häftigt att det nu växer en liten människa i mig!
Pergotime är små tabletter man tar i fem dagar, som gör så att det mognar fler än ett ägg per ägglossning, så man har större chans för att bli gravid. Chansen för tvillingar ökar ju också, så det är något man ska vara medveten om. Jag fick inga biverkningar alls av pegotimen, så har man provat ett par gånger utan hormoner tycker jag absolut att man ska försöka med pergotime. En ask kostade dessutom bara omkring 40 kronor med recept på apotek (i Danmark), så har förstått att det är väldigt billigt i jämförelse med andra hormoner man kan ta. Äggblåsarna växer sig lite större innan ägglossning om man tar pergotime, mina släppte när de var omkring 22 mm, istället för 19 mm annars. Men sånt har ju läkarna bra koll på, så de mätar och gör insemination på rätt tidspunkt. Med flera mogna äggblåsor har man ju också större chans att pricka rätt tid, eftersom äggen kan lossna med ett par timmars mellanrum.
Förutom pergotime har vi fått ägglossningsspruta Otrivelle vid varje insemination, annars inga fler horrmoner :)
Lycka till med försöken Ønskebarn!