• werty

Rengbågsförsök?

LiveYourDreams skrev 2012-10-03 19:33:21 följande:
    Werty: känns som jag bor på deras hemsida :) kåre skrev att vi bara betalar för proverna nu. O resten sen. När har ni planerat äp? Jag tror vi kör ner dagen innan äp o bor på hotell. Eftersom man ska vara fastande innan. Får gå upp så himla tidigt annars, har 30 mil bara till helsingborg hemifrån. Vill att det ska bli november nuuuu :) hinner inte köra försök i oktobercykeln, med tanke på när vi fått tid hos triangeln o sen att recepten ska skrivas om o sen att hämta medicinerna (som man måste beställa) men känner att november kommer bli en bra månad. Hur har ni mått av sprutorna? :)

Jag tror att vi kommer få veta om det blir äggplock och isåfall när efter UL imorgon. Åker ni färjan från H-borg över? Jag hoppas att det blir en hotellnatt, Köpenhamn är mysigt så man kan ju passa på! Min sambo har inte mått särskilt konstigt på sprutorna, vi har den lägsta dosen och den korta varianten så det kanske beror på det? Hon har sagt nån gång att hon känt av molvärk typ. Sprutorna i sig är inte heller så farliga, hon blundar och jag sticker :) Hur kom det sig att ni valde ivf i Danmark till slut?
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-03 21:50:18 följande:
    Werty: japp. När vi gjorde våra insem åkte vi till en klinik i helsingör Så resan är bekant :) vi står ju i su kön men jag orkar inte vänta, för att de sen vill att jag ska göra fler insem ( vilket jag inte vill) o sen stå i ny kö för ivf. Vi vill ju ha barn nu. Inte om två år. Sen vill vi gärna ha syskon o eftersom vi vill ha anonym donator passar det bättre om förhoppninhsvis båda barnen har samma rättigheter. Hur har ni tänkt? Har kliniken valt donator åt er eller har ni beställt sperman dit?

Fick ni mitt mail igår? Jag vet inte om det funkade?
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-04 09:43:49 följande:
    Werty: näpp :) men då förväntar jag mig ett idag då :p

Självklart! :)
  • werty

God kväll! Tråkiga nyheter Skevis!! Är planen att köra på med fler försök redan under hösten? Vi har tyvärr inga jättepositiva nyheter att komma med! Stora ägg hade vi på UL i torsdags OCH i fredags, men bara två som var tillräckligt stora. Detta gjorde att vi i samråd med läkaren i Danmark valde att avbryta denna månad och satsa på nästa, om det går att köra igång så tätt. Efter att ha surat på läkarens lågt utskrivna hormondos (nej det är inte hans fel jag vet) och delat en flaska vin, tagit långa hundpromenader och myst hela helgen känns det lite bättre. Nu spolar jag gärna fram tiden några veckor!

• werty
    Rainbow Dash skrev 2012-10-07 21:14:57 följande:
    Tråkigt Skevis om det stämmer. Detta var ert första riktiga försök väl? Kör ni på med nästa om ett par veckor i så fall? Det kändes så himla deppigt för mig när mensen kom efter förra försöket att jag bara ville ge upp, men nu är det spännande igen. Hoppas ni inte misströstar. Werty, hur många ägg vill de plocka på ett försök? Jag som inget kan om sådant tycker inte två låter så lite, hur många är det ultimata?

Han ville ha 5-8 ägg att plocka sa han. Det konstiga var att de två gångerna vi gjorde UL visade helt olika storlekar på de lite mindre äggen och de var större första dagen än dagen efter. Borde man vara orolig att de som utför UL gör på ollika sätt eller kan äggen krympa?
  • werty
    Skevis skrev 2012-10-09 00:19:32 följande:
    Måste bara få berätta en sak  Glömde gravtestet framme i söndags och svägerskan såg det  fick dra en rövarhistoria om att jag genomgår cellprovskoll där dom upptäckt förändring som måste medicineras MEN att jag inte får ta medicin utan ett test som garanterar att jag inte är gravid. Sa att jag inte riktigt vill prata om det förens jag känner mig redo då jag inte vet allt än....  Tror inte hon gick på det men fick henne att lova att inte berätta för familjen iaf  Till saken hör att jag faktisk hade en helt oskyldig (visade det sig) förändring förra sommaren efter cellprov, så jag ljög inte helt  iaf. Kände mig så hemsk då hon och bror är dom enda som kommer få veta direkt efter plusset, vi umgås som en liten familj vi 4 eller 5 då dom har en 1 åring själva.
    Andra försöket BIM 5/10 De sket sig!

Haha, den var bra! Vad ska man göra?! ;) Äggen var 17-19 mm då vi gjorde ul och resten var upp till 13 mm första dagen och mindre andra dagen...Får ni göra någon koll under tiden fram till insemination? Vi har en golden på halvtid, vad har ni för hundar? Han kommer ifrån en kennel utanför min hemstad i Norrland, vilket såklart känns tryggt!
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-12 09:42:51 följande:
    Ni som varit på triangeln: betalar man provtagningen där direkt?

Nej vi gjorde inte det. De sa att vi tar allt sedan, när vet jag inte. När skulle ni dit?
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-13 15:20:28 följande:
    Werty: vi ska dit på tisdag :) hur går det för er?

Spännande, hoppas det går bra för er! Vi väntar på mens och allt det där så får vi se om det blir något denna månad. Det blir UL igen någongång nästa vecka :)
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-10-15 12:08:29 följande:
    Nu har jag letat som tusan efter en vägbeskrivning till triangeln. Är det svårt att hitta dit?

Nej, inte som jag minns det, kör mot Hellerup och sedan är det in bland villakvarteren där, sista biten tog vi på gpsen i mobilen. :)
  • werty
    schtajn31 skrev 2012-10-22 13:17:18 följande:
    Det är skönt att läsa om er som är i samma sits som en själv. Jag och min sambo (sambon ska bära) har gjort fyra inseminationer på storken utan positivt resultat. Vi står även i kö till Sverige men eftersom väntetiden är lång kör vi på storken så länge. Senaste misslyckade försöket va i början av oktober. Vi försöker nu få kontakt med någon privat gynklinik i Sverige för en koll av äggblåsor och om hormoner skulle va till någon hjälp innan vi gör nästa försök. Någon som har haft kontakt med nordic ivf klinik i Göteborg? Eller någon annan bra klinik i västra götaland? Håller tummarna att det går bra för alla er andra  

Nordic ivf klinik är den i gårda va? Om inte så har vi varit på en ivf-klinik i Gårda 2 ggr som min sambo är mycket nöjd med. Har även varit i kontakt med Carlanderska ett par gånger för koll av äggblåsor osv.
Svar på tråden Rengbågsförsök?