Inlägg från: Rainbow Dash |Visa alla inlägg
  • Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Buuuu. Fick min mens idag. Igår fick jag mina vanliga PMS symtom och visste att det var kört. Jag som har känt mig såå gravid. Jag blir så sur på mig själv över att jag var så säker på att det funkat. Det är fascinerande att man kan hoppas så mycket att man faktiskt känner alla symtom. Dessutom uteblev ju alla PMS symtom ända till BIM+1. Så fult.

Jaja, ska i alla fall försöka om ett par veckor igen. Får inte ge upp nu men kommer definitivt inte att lita på min kropp lika mycket nästa gång.

Hur går det för er andra? Bättre hoppas jag!

• Rainbow Dash

Biljetter bokade, i morgon bär det av till storken för försök nr 2. Bättre lycka denna gång.. så skönt att det blev nu på helgen i alla fall, jobbigt att mörka på jobbet.

Ni som håller på med ivf, har ni berättat det för er omgivning.

• Rainbow Dash

Tråkigt Skevis om det stämmer. Detta var ert första riktiga försök väl? Kör ni på med nästa om ett par veckor i så fall? Det kändes så himla deppigt för mig när mensen kom efter förra försöket att jag bara ville ge upp, men nu är det spännande igen. Hoppas ni inte misströstar.

Werty, hur många ägg vill de plocka på ett försök? Jag som inget kan om sådant tycker inte två låter så lite, hur många är det ultimata?

• Rainbow Dash
    Skevis skrev 2012-10-09 00:17:01 följande:

Jo man kan kalla det första riktiga då det blev tokigt vid förra. Nu är det som sagt bara att hoppas att kliniken svarar på mitt mail imorgon, får väl ligga på luren annars Skrattande så vi får köra på i oktober.

Misströstar inte alls utan känner mig förväntansfull även i er längtan och väntan, är ju skönt att kunna skriva "som det är" här inne när man är anonym om detta på hemmaplan!

Hur kändes det i lördags? Kändes det som ett bra försök?
    Hur gör ni efter insemination? Får ni ligga kvar en stund?
    Förra lördagen var ett jättebra försök. allt gick snabbt och smärtfritt. Man får ligga kvar ett tag, de rekommenderar minst 15 min. Sen dess har jag dock inte känt något alls och det känns tråkigt. Ja, jag vet att det bara gått en vecka men jag vill ju så gärna få veta på en gång.

Snart måste vi börja plussa i denna tråden. 
  • Rainbow Dash

regnbågsbaby, vad tråkigt, jag beklagar verkligen. Jag förstår ifall det inte bara känns deppigt utan även frustrerande och jag blir också sur över "bortkastade" pengar. Det är faktiskt en av de jobbigare aspekterna tycker jag, att man betalar en massa pengar och sen funkar det ej. När jag väl varit gravid och sen fått mina ungar då har jag glömt det och då känns det helt klart värt det men mitt i processen känns de misslyckade försöken även tunga ekonomiskt. Vi har det ej dåligt med pengar men inte heller så bra att -6000-9000 kr/månad inte märks. Det är en stor utgift att bara ta ur ekonomin.

Ni som gör IVF, hur mycket kostar det? Hur klarar ni av utgiften?

• Rainbow Dash
    regnbågsbaby skrev 2012-10-16 16:46:11 följande:
    Hej nu har jag orkat mig tillbaka till tråden efter missfallet.... Min kropp har fått knäppen och jag tror att jag haft två/tre ägglossningar på olika dagar... Och vi får inte inseminera pga missfallet...fatta frustrationen....!? :(
    När får ni börja inseminera igen? Jag tror visst att du kommer att bli gravid igen. Nu har ju din kropp visat att den kan.
  • Rainbow Dash

Jag tror kroppen kan reagera på en massa olika sätt efter ett missfall. Du har ingen på kliniken ni går till som du kan prata med? Klart du inte vill vänta.

• Rainbow Dash

Testade negativt i morse och humöret är i botten, typiskt PMS-humör. Funderar på att ge upp. Vi har redan två fina flickor och kanske får det räcka. Det kostar så mycket tid, pengar och känslor att försöka och misslyckas. Om två veckor har jag säkert ångrat mig men nu känns det så.

Svar på tråden Rengbågsförsök?