• tungmetall

Rengbågsförsök?

Käreste skrev 2014-05-12 11:32:15 följande:
    Hej! Jag gick med i fl bara för den här gruppen, har läst igenom alla inlägg nu (tog ett bra tag) :) Jag och min flickvän bor i Köpenhamn och ska börja med inseminering till hösten. Så spännande att få höra hur det går för er och få följa med på era resor till det är vår  tur!
    Välkomna hit! =)
  • tungmetall
    Snöfrid skrev 2014-05-12 16:43:42 följande:
    Tack! Det där hjälpte faktiskt smile1.gif hur har det gått för er idag??
    De satte in ett 6-celligt, så nu är det "bara" att vänta tills 28e då TD är. Det andra ägget var endast 4 celligt och lite långsamt, så de skulle odla vidare på det o se ifall vi kanske kan få det till frysen. Men nu är det "bara" att hoppas och vänta!
  • tungmetall
    Bebisfabriken skrev 2014-05-12 17:08:59 följande:
    Det vi fick tillbaka var 4 celligt och dom hävdade att det va jätte fint. Men man vill alltså hellre ha fler celler då?? Känner sig lite lurad nu. Sambon har fått massa mensvärk idag på RD 12 och blöder. Många man läser om har bett dom höja dosen och då fått ut jätte många ägg. Känns som dom chansar lite. Om dom nu såg få äggblåsor - varför ökar dom inte på hormonerna direkt?? Är ju väldigt mycket pengar och känslor inblandat i detta.

Satte ni tillbaka på dag 2? För vi satte tillbaka på dag 3 pga att de hade stängt igår. Tråkigt att hon blöder, men det behöver ju inte vara kört för det. Jadu man kan ibland undra om de bara chansar när de doserar, men de har väl en grund att utgå från o alla kroppar svarar väl på hormonerna olika.
  • tungmetall
    Bebisfabriken skrev 2014-05-12 18:06:35 följande:
    Dom satte in på dag 2. Läste om en familj som fick be om ökad dos 2 försök innan dom gjorde nåt och den gången fungerade det. Dom tjänar ju pengar på om man kommer tillbaka. Inga symtom och mens känns inte så positivt.

Okej, hoppas för er skull! Betalar ni själva nu? När har ni testdag?
  • tungmetall
    Snöfrid skrev 2014-05-12 20:55:35 följande:
    Men. Kom på en sak. Varför ska vi göra spolning av äggledarna när det är återinsättning av fryst embryo i naturlig cykel vi gör..? Det har ju inget med äggledarna att göra? Det är ju ett färdigt embryo som sätts in i livmodern vid rätt tidpunkt bara.nån som vet..?

Jadu, det var en bra fråga. Ring mottagningen där ni går och fråga, så de inte blandat ihop er med nån annan.
  • tungmetall
    Varärstorken skrev 2014-05-18 19:55:03 följande:
    Äggplock i morgon. Är nervös!!! Nu är det äntligen dags och det ska bli skönt, men jag oroar mig för allt som kan gå fel. Att jag ägglossat för tidigt, att det gör ont att inga ägg befruktas. Kan det inte bara vara gjort!

Lycka till! Slappna av och försök att inte tänka så mycket :)
  • tungmetall
    Varärstorken skrev 2014-05-19 13:36:18 följande:
    Hej!

Nu är jag hemma igen.

Personalen på su var helt fantastiska och tog verkligen hand om mig.

Men tyvärr bet varken bedövningen eller morfinet på mig så jag grät mig igenom äggplocket.

Tyvärr så hade den gynekologen som gjorde vul på mig sett fel. Hon sa att jag hade 10 ägg men de fick ut 20!!!!!!

Så jag är överstimulerad och det finns risk för att jag inte får tillbaka något embryo på onsdag utan att de fryser ner allihop.

Det förklarar ju iaf varför jag mått så dåligt!

Skönt med många ägg, men inte att må dåligt. Hoppas du mår bättre snart!
  • tungmetall
    Avokado skrev 2014-05-19 15:15:36 följande:
    Stackars dig! Hoppas du inte blir dålig! Grattis till en bra äggskörd mitt i allt. Jag har varit på akuten för att jag fått konstigt synbortfall. Visade sig vara migrän. Har aldrig fått så förut så det va lite läskigt.

Krya på dig!
  • tungmetall

Ruvdag 7 idag; extremt trött - skulle kunnat sova för flera timmar sen, men skulle vakna inatt då så det är ingen idé liksom. Hungrig HELA tiden, sugen på räkor och skulle vilja äta det jämt. Mensvärk från och till och förstoppad. Jag undrar om lutinus kan gör att man blir extremt trött? Vet att man kan få som mensvärk och bli förstoppad av den. Har TD 28/5, men vi funderar på att tjuvtesta på lördag 24/5.

• tungmetall

Jag gick oxå upp i vikt, 4 kg och känner mig fortfarande svullen 2 veckor efter ÄP pga att lutinus gör mig förstoppad. Men det är bara att härda ut, man lär både svullna och öka i vikt om man får plus. ;)

• tungmetall

Vaknade imorse och det hade kommit blod. Har lite mensvärk men inte mer än senaste veckorna, dock ont i magen pga förstoppning. Hoppas det är nidblödning och inte mens!

• tungmetall
    Varärstorken skrev 2014-05-24 17:31:38 följande:
    Vilken ruvardag är du på? Är det 12?

Hoppas att det bara är en liten obetydlig blödning. Håller tummarna! Kram

Ja dag 12 idag. TD på onsdag. Men det känns ju ganska kört. :/
  • tungmetall
    Varärstorken skrev 2014-05-25 14:06:53 följande:
    Hur är det med blödningen idag? Ökat/ minskat/försvunnit? Stor kram

Tyvärr har den ökat och det är mer än jag nånsin haft som mens. Känns dessutom som rakblad i magen emellanåt, men det går väl över tillslut. Det är väl bara att ställa in sig på att det inte gick denna gången heller.. :/
  • tungmetall

Som min fru Ljusskimmer skrivit så fick vi ju negativt på testdagen. Dagen efter berättar min syster att hon är gravid och att de ej ska behålla. Livet är fruktansvärt orättvist just nu och vi känner båda att vi kanske måste ställa in oss på att vara barnlösa. Nästa vecka ska vi träffa läkaren, så då får vi se vad han säger om chanserna till att jag kan bli gravid. Tror jag håller mig härifrån ett tag, vill förstås att ni andra ska lyckas och bli gravida, men jag behöver paus ifrån detta. Ta hand om er allihop, så hörs vi till hösten! :)

Svar på tråden Rengbågsförsök?