• Avokado

Rengbågsförsök?

Ljusskimmer skrev 2014-05-13 18:07:37 följande:
    Ja dem va ju för små för äp men dem ökade dosen på fredagen o på måndagen va 2 över 17 mm resten runt 15 :)

Ljusskimmer skrev 2014-05-13 18:09:22 följande:
    Äp gjordes sen på fredagen 1 vecka efter första vul

Ok tack för info :) Då hinner mina säkert växa till sig. Hur många äggblåsor resp. ägg hade ni? Jag blir lite rädd för överstimulering eftersom jag har så många. Eller jag tror att det är många iaf, vet inte vad som är normalt ;)
  • Avokado
    Ljusskimmer skrev 2014-05-13 19:10:55 följande:
    Jo de är ganska många, 25 äggblåsor, 4 ägg. Är gift med tungmetall som också skriver här =) Men äggen lossnar nog inte som dem ska för läkaren sa att de va extremt dålig utdelning, är sällan så. 

Ljusskimmer skrev 2014-05-13 19:11:52 följande:
    Måste tipsa :D www.ivfpodden.se

Oj vad nojiga vi är. Det är ju helt omöjligt att veta hur man reagerar på hormonerna.. Tack för podd-tips!! Precis vad jag behöver just nu då jag inte kan tänka på något annat :)
  • Avokado
    Ljusskimmer skrev 2014-05-13 22:41:39 följande:
    Det är svårt, men försök inte att jämföra. Frugan (om detta försök inte skulle lyckas) kommer förmodligen få en starkare ägglossningsspruta pga äggen vill inte släppa. Läkaren var väldigt förvånad över detta förmodligen för att det sällan sker att man får ut såpass lite ägg på så många äggblåsor. Han sa att normalt skulle det varit runt 15 ägg. Så jag tror säkert att ni får en bra skörd och att det kommer gå bra =) 

Tack ska försöka att inte jämföra. :) Håller tummarna för att ert embryo fäster.
  • Avokado
    Ljusskimmer skrev 2014-05-14 12:13:35 följande:
    Har lyssnat på nästan hela IVF-podden, synd att dem bara pratar om heterosexuella par och inte nämner nåt om homofamiljer. Jag skrev ett mail till dem och påpekade detta, annars tyckte jag informationen var bra och lärorik. Nåt som jag snubblade över var adoption, jag vet och har hört att homopar inte har fått igenom en adoption i Sverige. Men, det jag inte visste var efter lite efterforskning att många av dem länderna som adoptionscentrum har avtal med godkänner samkönade par som adoptivföräldrar, men Sverige vill inte ha homopar i kön och skrev nåt i stil med att "vi ser till barnets bästa inte hur paret ser ut" Detta upplever jag som väldigt diskriminerande. Vad är är det som säger att ett heterosexuellt par kan ge barnet en bra uppväxt jämfört med ett homopar? Blev rent ut sagt ganska arg. Hoppas att nån av partierna i riksdagen vill driva denna fråga framåt och tillslut att homopar från Sverige i sin tur får adoptera!

Ja det var väldigt heterocentrerat. Bra att du mailade! Hoppas verkligen också på en förändring gällande adoption, finns många samkönade par som skulle bli fina adoptivföräldrar.
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-05-15 18:58:50 följande:
    Hej ladies! Idag var jag på vul och det såg bra ut. Så det blir äggplock på måndag, spännande! Dessvärre blev jag utsatt för en riktigt otrevlig, oengagerad och hårdhänt läkare. Tyckte dessutom att hon var slarvig när hon räknade och mätte äggblåsorna så jag tror inte alls att det blev rätt. Jättetråkigt! Det här ska ju vara roligt, lite nervöst och förväntansfullt. Nu fick jag ont av undersökningen och en dålig känsla i kroppen.

Vad roligt att det blir äggplock, men tråkigt med läkaren. Man är så känslig och utsatt i den situationen. Hoppas du får en annan läkare på äp!
  • Avokado

Risken för allvarlig överstimulering var tydligen för stor så jag får inte göra något Embryo Transfer. :( Det blir iaf äggplock, men alla eventuella embryon fryses ner. Trist, men klart jag inte vill bli sjuk.. Mår rätt kasst nu, fysiskt och längtar till bättre tider...

• Avokado
    Varärstorken skrev 2014-05-16 18:58:45 följande:
    Nej så tråkigt Avokado! Totalfrys alltså.... När blir äggplock? Du säger att du mår dåligt, på vilket sätt? Jag mår jättedåligt nämligen och är lite orolig. Får yrsel, hjärtklappning, värmevallningar, huvudvärk och är extremt trött. I morse kräktes jag efter att ha tagit sprayen. Skickar styrkekramar!

Japp, totalfrys blir det. Äggplock blir på tisdag. Jag har hemsk huvudvärk, ser suddigt, yrselattacker och extremt trött. Plus hemskt illamående och ont i magen. Låter väldigt likt dina symptom! Det är nog ingen fara, men inte konstigt att man mår dåligt av alla hormoner. Kramar tillbaka!
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-05-18 19:55:03 följande:
    Äggplock i morgon. Är nervös!!! Nu är det äntligen dags och det ska bli skönt, men jag oroar mig för allt som kan gå fel. Att jag ägglossat för tidigt, att det gör ont att inga ägg befruktas. Kan det inte bara vara gjort!

Lycka till! Det kommer säkert gå jättebra! Känner igen rädslorna, jag har samma inför mitt äggplock imorgon..
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-05-19 13:36:18 följande:
    Hej! Nu är jag hemma igen. Personalen på su var helt fantastiska och tog verkligen hand om mig. Men tyvärr bet varken bedövningen eller morfinet på mig så jag grät mig igenom äggplocket. Tyvärr så hade den gynekologen som gjorde vul på mig sett fel. Hon sa att jag hade 10 ägg men de fick ut 20!!!!!! Så jag är överstimulerad och det finns risk för att jag inte får tillbaka något embryo på onsdag utan att de fryser ner allihop. Det förklarar ju iaf varför jag mått så dåligt!

Stackars dig! Hoppas du inte blir dålig! Grattis till en bra äggskörd mitt i allt. Jag har varit på akuten för att jag fått konstigt synbortfall. Visade sig vara migrän. Har aldrig fått så förut så det va lite läskigt.
  • Avokado

Precis kommit hem från äggplock. Blev 17 ägg. Inte jättemånga men fler än tillräckligt :) För mig var det helt ok smärtmässigt. Fick rätt rejält ont efter men fick då mer medicin. Det sura är att läkaren jag hade idag som även bestämde doshöjning vid första VUL inte höll med om att vi behövde göra en totalfrys. Om jag hade haft honom vid VUL 2 hade vi fått göra ET...

Svar på tråden Rengbågsförsök?