Varärstorken skrev 2014-06-05 14:37:00 följande:
Stor kram tungmetall!!! Förstår att det känns fruktansvärt! Ni har inte funderat på att byta bärare? Förstår också om ni inte orkar skriva så. Mycket i tråden. Hoppas att det går bra hos läkaren. Skickar styrka och kärlek!! <3
Jag har ju precis plussat och är överlycklig!!!
Har fått ultraljudstid 25 juni. Innan dess vågar jag inte tro på det.... är otroligt tacksam och ödmjuk. Vet att det kan försvinna lika fort som det kom.
Hej Käreste!
Vämkommen till tråden. Jag och min flickvän har varit i köpenhamn och gjort inseminationer. Vi valde Vitanova och har fått ett fantastiskt bemötande. De har info material på hemsidan, man ringer eller mailar så bokar man in ett journalsamtal som man kan ha på skype eller telefon. Man ska ha fyllt i lite papper innan.
Man ska göra några tester innan och antingen gör du dem i sverige eller direkt på kliniken i danmark. Jag tog mina på vitanova.
Sen ringer man när man har ägglossning så får man komma och insemineras. Vi hade rätt öångt agt åka så vi ringde alltid från bilen när vi kört ett par timmar.
Har du fler frågor så ska jag försöka svara så gott jag kan.
Grattis till plusset Varärstorken! Vad härligt att det lyckats er att bli gravida! Håller tummarna för att allt kommer gå bra!
Tack för infon om Vitanova, ska kolla upp deras hemsida direkt! Vi bor redan i Köpenhamn, så det blir rätt lätt med prover på kliniken och samtal :) Längtar verkligen till hösten när vi ska börja försöka! Scannades äggblåsorna när ni åkte in till kliniken för insemination eller hur kan man vara säker på att det verkligen är ägglossning?