• Hoppfullt

Rengbågsförsök?

Hej! Jag är ny här och har läst hela tråden. (Det tog en stund.) Jag skulle behöva lite pepp hur man ska tänka. Jag har gjort 2 inseminationer i Danmark de senaste två månaderna och min flickvän gjorde 2 förra hösten. Vi tog en paus efter hennes försök.. Ingen har fungerat. Vi är båda 35 år och rent logiskt vet jag att det tar tid, om det ens kommer fungera med insemination.. Det är så jobbigt känslomässigt när det inte fungerar. Hur ska man tänka? Är det någon ide att testa ett par gånger till? Borde man ändra på nåt? Göra äggledarspolning eller akupunktur eller något annat? Hå ner några kilo i vikt? Precis alla tips är välkomna! Tack!

• Hoppfullt

Tack för tipsen! Jag har ett bmi på 24,9 så jag är på gränsen till övervikt. Kanske skulle vara bra att gå ner några kilo.. Jag har dragit ner på kaffe och alkohol men ska försöka bättraig lite med mat och motion. Mer tips?

• Hoppfullt
    elmica skrev 2013-11-14 10:44:49 följande:
    Hej!

Jag är alldeles ny är på FL. Men kände att det kanske kunde vara ett bra forum för att skingra tankar.

Jag och min sambo har för en vecka sedan gjort tredje inseminationsförsöket. Jag slungas mellan hopp, lycka och förtvivlan.

Hur gör ni för att hålla huvudet högt? 

Ja, det där med huvudet högt är det jobbigaste tycker jag. Om man bara hade vetat att det kommer fungera på 10e inseminationen hade det känts bra. Ovissheten om det någonsin kommer fungera gör mig galen!
  • Hoppfullt

Vilken dag tänkte ni ta graviditetstest? Jag gjorde min insemination i måndags. Tredje försöket och det känns precis som vid de tidigare försöken så jag känner mig lite negativ än så länge.

• Hoppfullt

Grattis Sanna!

Om du är gravid denna gången "varärstorken" ska du berätta på jul då?Eller är det för tidigt?

Varärstorken skrev 2013-12-01 16:53:41 följande:
    Å så roligt Sanna! Och så roligt att få berätta för alla på julafton. Förra inseminationen trodde jag att jag hade blivit gravid... jag bestämde mig för att ta ett graviditetstest nästa morgon. På natten drömde jag att jag var gravid och att jag gav ultaljudsbilder i julklapp till mamma och pappa och svärföräldrarna. Kändes sådär att testa negativt efter den drömmen.....

• Hoppfullt

Det är sant! Men jag har hoppats på att kunna berätta vid jul hela hösten. Om det skulle bli plus vill jag nog helst att vi ska berätta trots att det är tidigt. Skulle det bli plus och sedan missfall blir man ju ledsen och då vill man kanske att familjen ska förstå varför?

Varärstorken skrev 2013-12-01 17:13:59 följande:
    Oj jag vet inte om jag vågar då.... det är ingen som vet att vi försöker. Det hade ju varit en fantastisk present, men det är det ju oavsett när man delar ut den :)

• Hoppfullt

Grattis syskonförsök! Tänk att ni har lyckats flera gånger. Med inseminationer eller IVF?

Hur har det gått med de inseminationer som gjorts senaste veckorna? Jag ska testa lördag eller söndag. Jag hoppas men tror tyvärr inte det har fungerat denna gången heller. :(

Syskonförsök skrev 2013-12-05 01:34:29 följande:
    Hej!

Åh så länge sen det var jag var inne här. Grattis till er som plussat!! Och ni som inte gjort det ÄN, lycka till!

Själv så är tjejen i v 34 och om 6 veckor kommer vi sitta med lillasyster i famnen, känner helt sjukt faktiskt.

• Hoppfullt

Men har du inte fått mens än kan det väl ha funkat? Har för mig att du skrev tidigare att du brukar ha kortare mellan ägglossning och mens?

Varärstorken skrev 2013-12-06 11:47:01 följande:
    Grattis Syskonförsök! Då går ni verkligen i väntans tider.

Jag har testdag i morgon, då är det 14 dagar sen inseminationen. Men det har nog inte tagit, har haft mensvärk i flera dagar.

Bara på det igen!

• Hoppfullt

Jag tog ett test nu på morgonen. Negativt. :( Detta var tredje försöket. Hur ska vi tänka? Borde vi bara fortsätta eller borde vi gå över till IVF? Hur tänker eller tänkte ni andra?

• Hoppfullt

Jag kan lägga till att vi båda är 35 år så det känns som att vi har åldern emot oss..

Hoppfullt skrev 2013-12-07 10:18:45 följande:
    Jag tog ett test nu på morgonen. Negativt. :( Detta var tredje försöket. Hur ska vi tänka? Borde vi bara fortsätta eller borde vi gå över till IVF? Hur tänker eller tänkte ni andra?

• Hoppfullt

Väldigt intressant detta! Du kan väl meddela vad du får för svar angående vårdgaranti.

Varärstorken skrev 2014-02-02 16:30:54 följande:
    Jag fattar ingenting, sahlgrenska har ju skrivit på sin hemsida att vårdgarantin inte gäller för donationsbehandlingar. Men nu får jag andra besked. Har ju köat snart 1 år och 8 månader, tänk om det har varit i onödan! Får se vad som händer med mitt ärende.

Hoppas att ägglossningen dyker upp nästa månad så att du kan få börja försöka igen. Bra med ultraljud, de där stickorna kan ju busa litd med en.

• Hoppfullt

Vi har plussat! Min sambo fick ett plus idag vilket jag aldrig trodde skulle ske. :)

Vi har varit i Danmark och gjort 5 försök tidigare, jag 3 och hon 2. Den här gången testade vi heminsemination istället och det funkade på första försöket! :)

Var bara tvungen att skriva av mig lite, det känns lite tidigt att gå ut med det på Facebook. :)

• Hoppfullt

Hoppas det visade sig att du var gravid Käreste?

Vi var på vul idag pga att min sambo haft väldigt lite sympton och det vi var oroliga för visade sig vara riktigt. Vi hade fått en missed abortion. Embryot var bara 5 mm istället för 15 mm.

Känns väldigt tungt och ledsamt nu vilket det såklart är för alla som får missfall och vi försöker tänka positivt att nu vet vi hon kan bli gravid iallafall.

Men det är ju så svårt att lyckas bli gravida när man är två tjejer om ni förstår vad jag menar... :)

Svar på tråden Rengbågsförsök?