Inlägg från: kvarkensmammor |Visa alla inlägg
  • kvarkensmammor

Rengbågsförsök?

AnnaTr skrev 2012-10-23 18:12:10 följande:
    Innebär ET ostimulerat och FET stimulerat? 
    Nej, FET (frozen embryo transfer) innebär att embryot har varit nedfryst, vid vanlig ET är embryot färskt.
  • kvarkensmammor
    AnnaTr skrev 2012-10-23 18:21:32 följande:
    Aha, tack för informationen! Lite svårt med alla förkortningar. 
    Ja det är verkligen många nya begrepp och förkortningar som man måste lära sig. :)

Jag förstår inte riktigt din fråga om Pergotime. Pergotime är en medicin som stimulerar äggproduktionen.
  • kvarkensmammor
    AnnaTr skrev 2012-10-23 18:30:25 följande:
    Ja, det ploppar upp nya hela tiden! 

Okej. Vi blev tipsade om ägglossningsspruta förra gången vi var på storken och jag är väldigt osäker på vad detta innebär.  
    Okej, en ägglossningsspruta kan man ta för att få bättre tajming på inseminationen. Vissa tar det tillsammans med Pergotime, andra i ostimulerad cykel. Sprutan tar man ca 36 timmar före insemination. Vanligtvis avgör man med ett vaginalt ultraljud när man bör ta sprutan.

Vi har bara tagit ägglossningsspruta i samband med IVF, men ångrar lite att vi inte gjorde det när vi inseminerade eftersom vi tror att vi inte lyckades delvis på grund av dålig tajming.
  • kvarkensmammor
    AnnaTr skrev 2012-10-23 19:06:34 följande:
    Okej. Tar man alltid ägglossningsspruta i samband med IVF?

Hade ni svårt att hitta ägglossningen med ägglossningstesten? Hur många inseminationer gjorde ni innan ni började med IVF? Grattis till bebis i magen förresten!!!  Vi har gjort fyra inseminationer och hittat den glada gubben varje gång men på olika cykeldagar så  jag vet inte om det kan klassas som att ha svårt att tajma ägglossningen. 
    Ja i samband med IVF tar man ägglossningsspruta. Samtidigt som man tar sprutorna som gör att äggen produceras så tar man sprutor för att hindra ägglossning, fram till att äggen utvecklats tillräckligt då man tar ägglossningssprutan för att sedan göra ägguttaget vid rätt tidpunkt.

Vi har aldrig haft svårt att hitta ägglossningen med ägglossningstest, min fru är väldigt regelbunden. Däremot har vi inseminerat vid tre olika dagar i förhållande till när vi fått glad gubbe (samma dag, dagen efter och två dagar efter) och alltid fått veta att det är perfekt tidpunkt när de gjort VUL på kliniken.

Vi har gjort sju inseminationer och en IVF (ett ET och ett FET).

Tack för grattiset! Hoppas ni också plussar snart! Står ni i kö i Sverige också?
  • kvarkensmammor
    Anzz skrev 2013-06-09 13:20:59 följande:
    Gravid!!!!!!!!
    Inlagd igår på rd 10 för överstimulering. Än så länge inte lika allvarligt som med Robin. B-hcg på 152. Lycklig och chockad!
    Underbara nyheter, stort grattis! Har inte skrivit i den här gruppen på länge men nu kände jag att jag bara måste få gratta. Har följt er sen förra våren på regnbågsfamiljer.se när vi gjorde IVF ungefär samtidigt, och igenom alla hemskheter ni har behövt genomleva efter det. Så glad för er skull att det nu ser ut att bli er tur. Kram, och hoppas överstimuleringen snart ger med sig.
  • kvarkensmammor
    Anzz skrev 2013-06-10 16:55:22 följande:

Måste fråga hur det går för er?
    Har ni hängt på till regnbågsfamiljers hemsida på fb?
    Kramar
    Vi är med i den stora regnbågsfamiljgruppen på fb men har inte varit särskilt aktiva ännu.

Vi blev till slut gravida efter FET i augusti och har en liten dotter som nu är fyra veckor gammal. Hoppas verkligen att det snart är er tur att uppleva samma lycka.

Kram
Svar på tråden Rengbågsförsök?