• Ania Kasia

Rengbågsförsök?

Regnbage021 skrev 2012-09-18 14:22:30 följande:
    Ringde till fertilitetsklinilen och bokade VUL i dag och hon räknade att jag skulle vara i v7 plus några dagar den 18 okt så hon räkna från den dagen jag fick tillbaka ägget. Men jag från den dan jag hade min första mensdag i sista cykeln. Är hel förvirrad nu, någon som kan hjälpa mig? Hon kanske inte räknade grav veckor?

Jag tror inte de räknar graviditetsveckor utan hur gammalt barnet är, alltså från dagen från ägglossning.. vår Plupp kommet att vara exakt 6 veckor och påväg in i sjunde när vi kommer till VUL och i gravidvecka 9 (8+0)
    jag gissar att det är såhär de räknar men vet inte Skrattande
  • Ania Kasia
    LiveYourDreams skrev 2012-11-24 07:14:02 följande:
    Här e det goda nyheter på embryofronten. Fick precis samtal från kliniken. Alla de sju befruktade har delat sig. Just nu är det två 4celliga som ser finast ut så dem får vi med störta sannolilhet tillbaka imon :)
    Grattis, va roligt!!! :) får ni tillbaka två tom :) wiiiiii va spännande

• Ania Kasia

Vill bara säga att jag följer er här och jag håller tummar och hejar på :) fortfarande fast vi nu väntar barn.

• Ania Kasia
    LiveYourDreams skrev 2012-11-25 13:20:23 följande:
    Nu är jag ruvare till två perfekta tre dagars odlade 8 celliga embryon :) tyvärr var resterande fem ägg för dåliga för att frysas, men nu glädjs vi åt de små perfekta gullen :)
    Åh grattis till att vara ruvare!!! Spännande och två också!! :)
  • Ania Kasia
    regnbågsbaby skrev 2012-11-26 10:55:24 följande:
    Jag hoppas du har rätt! Jag har även ont som ischias i svanken som kommer och går och jag har bruna ringar runt bröstvårtorna.
    testa testa ;)
  • Ania Kasia

Jag läser era diskussioner om kuratorssamtalen och hur jobbigt det är att bli granskad och en kurator som drar upp förflutet och tittar på nutiden och förhållandet och boendet och ekonomin och allt vad de kan. Nej hetrosar som tillverkar barn i sänghalmen behöver inte göra detta. Det är deras könsceller som de bestämmer över, sen kanske inte alla är så kloka men det är en annan diskussion.
    Men när vi går via landstinget så tar vi faktiskt emot en donation. Någon har givit sina könsceller och hoppas och vill såklart att barnet ska hamna hos trygga kärleksfulla föräldrar.
    Har ni själva funderat på att ge tillbaka det som givits er och bli äggdonatorer? Bidra till att ett barnlöst par kanske får sitt barn? Skulle ni vilja att era ägg delades ut fritt till den som ville eller skulle ni vilja att sjukhuset tog ansvar och samtalade med mottagarna och kollade att förutsättningarna för att barnet ska få det bra verkar finnas där?
    Om sjukvården skulle upplysa donatorer att vi gör ingen som helst koll var dina spermier hamnar hos för par, så tror jag få skulle vilja donera!
    Jag tycker även att det är tryggt att de har samtal med donatorn och kollar av så mycket det kan om väsentlig bakgrund, psykisk och fysisk hälsa osv och motiv och tankar bakom donationen. Inte alla donatorer blir godkända.
    Även hetropar som får donerad sperma går igenom detta samtal och även heteropar  blir ibland nekade för diagnoser av olika slag eller psykisk ohälsa där man kanske ombeds vänta då de inte anses mogna tex.

Jag har funderat över hur jag skulle känna det om jag skulle göra en äggdonation. Det jobbigaste för mig tror jag är just biten, kommer det barn, som bär halva mina gener, som jag på ett sätt är med och sätter till världen, kommer det att få det bra och kommer föräldrarna att ta väl hand om barnet. Var kommer barnet att hamna någonstans... Jag skulle följaktligen inte komma på tanken att donera om inga samtal hölls där kuratorn vrider och vänder på saker och frågar ut. Jag tycker det är stort, den donation vi fått, stort av donatorn. Jag vågar nog inte...

Vi höll på att bli underkända... vi har en tvåa i sthlm, men letar boende i uppsala och ska flytta så fort vi hittar ett boende som vi gillar, letar hus och är kräsna. För att slippa byta sjukhus mitt i köande om vi skulle hitta boende i uppsala, så skrev vi oss oss mina föräldrar i uppsala och vi gör hela bebisresan där och hoppas vi snart hittar ett hus. Men när jag skulle förklara för kuratorn hur vi bodde, så sa jag min knäppskalle att "vi bor i mitt gammla flickrum". Det var inte så smart, det tog ett tag att förklara sig ur det kan jag säga, och kuratorn tyckte nog vi skulle vänta tills vi hittat vårt nya boende, fast vi har en lägenhet också, där vi bor mest. Hon lät läkaren bestämma och han godkände tack och lov men han log och sa "jag har förstått att ni bor trångt" haha Ja det är svårt att formulera sig ibland när man är lite pressad som jag var i samtalet. phu. Men kuratorn hade en poäng, vi ska få barn i maj och har fortfarande inte hittat vårt hus, ett år sedan kuratorssamtalet. :)

• Ania Kasia
    LiveYourDreams skrev 2012-12-06 20:10:30 följande:
    Skevis: känns som jag bara väntar på missfallet. Vi får se om de kommer igång eller e ngt annat. E inte så hoppfull tyvärr. Har iaf bästa frun som tröstar o tar hand om o försöker peppa.

Håller tummarna för att det bara är din kropp som är förvirrar och tror att det ska ha mens eller att pluttarna håller på att bädda in sig ordentligt i slemhinnan. Jag tror det var inbäddningen som gjorde att Kasia blödde lite samma morgon som vi testade gravid 2-3. ta hand om varann i detta nervösa jobbiga. kram
  • Ania Kasia

Stort grattis!!! Know the feeling, oslagbart, underbart fantastiskt obeskrivligt!!

Svar på tråden Rengbågsförsök?