• Riica

Söker vänner att snacka eller umgås med

Hej. Är en 20-årig tjej från Falköping som söker nya bekantskaper. Har en son på 19 månader och en liten dotter på 5 veckor. Skulle gärna snacka eller träffa någon som är på samma plats som mig i livet då jag inte har så många vänner med samma intresse.

• Svar på tråden Söker vänner att snacka eller umgås med
  • Riica

Åh, jag förstår det. Jag hade turen att slippa gå över tiden med mina två, min lille är så snäll så. Tiden går jätte fort när de väl är ute, man har liksom att göra då :)

• Trollstav

Känns verkligen jätte segt nu :P Var på förlossningen idag med och allt såg bra ut och bebis är tydligen inte på G än i alla fall.. Ska tillbaka på måndag och prata om olika alternativ.. Vill bara ha bebis här nu! Vad skönt att det går så bra med honom :) kan tänka mig det, men känns som man kommer vilja stanna upp tiden när den lille är ute ^^,

• Riica

Åh jag som skrivit fel, ska ju stå lilla. Den minsta jag har är ju en flicka :)

Ja, man blir lätt otålig när man vill få föda och träffa sin lilla bebis. Sedan vips så försvann tiden och de är redan några månader^^ vad har ni för namnförslag då?

• Trollstav

Såg att du hade skrivit dotter längre upp med :P Är med lite snurrig haha :P 

Snart gått över en vecka...  Får hoppas dem säger något bra imorgon :D Namnförslagen än så länge är Newin och Juno.. Men jag gillar Lilo med ^^, Mitt största krav är att det inte får vara för vanligt:P Sen är det ett plus om det är könsneutralt men inget måste :D Har haft jätte svårt med namn! Trodde jag/vi skulle ha bestämt oss tidigt.. Men nu har vi gått över tiden och fortfarande inte enats.. Men antar att det är lättare när man ser sitt barn :) (eller hoppas verkligen det i alla fall) 

• Riica

Åh, sjukt fina. Gillar också lite mer ovanliga men killen är halvt inne på det spåret så har inte blivit jätte unika kanske :) Jag tyckte det var lite lättare när man fick se sitt barn så vi får hoppas det är så för dig också.

Hur gick det för dig idag? Kram

• Trollstav

Hej där! :) Nu har hon kommit.. Blev igångsatt i Torsdags efter att dem upptäckt att det var för lite fostervatten. Men hon föddes med urakut kejsarsnitt när jag hade öppnat mig 3 cm då navelsträngen blev klämd och hjärtljudet gick ner. Vi fick komma hem i fredags och allt har gått jätte bra med henne. Hon är hur lugn som helst och amningen går bra :) Det enda som har varit jobbigt hittills är att hon föddes med höftledsluxation så hon kommer få ha en så kallad von rosen skena dygnet runt i tre månader.. 

Ännu är hon namnlös ^^, 

• Riica

Jag får gratulera, vad roligt att äntligen fått träffa den lille va? Och vad skönt att det gick bra då med sån dramatik.

Så det var inte lättare för er trots att ni såg barnet :)?

• matimi

Hej! Jag är 21 och min dotter är 17 månader. Har glidit ifrån de gamla vännerna sen jag fick barn och vill gärna ha någon som är i samma tid i livet att prata med. :)

• Trollstav

Var jätte skönt att äntligen få se det lilla liv man gått och burit på under så lång tid! Det är så svårt att föreställa sig att det var hon som låg där inne i magen :P Nu har hon äntligen fått ett namn iallafall :) En Juno blev det :)

Svar på tråden Söker vänner att snacka eller umgås med