åskmolnet skrev 2012-09-14 14:34:40 följande:
Fråga om äggledarspolning:
Jag ska göra en "rengöring" nästa vecka. Har ett misslyckat FET (med "toppenblastocyst) och en misslyckad IVF (med "guldägg") bakom mig. Nu är de landstingsfinanisierade medlen slut. Den är kontraströntgenen får vi bekosta själva.... Flytta INTE till Västerbotten om du har svårt att bli gravid....
Iaf: det florerar ett rykte om att man kan ha lättare att bli spontant gravid efter en spolning. Är det ngt som ni känner igen? Läkarna säger att det inte finns några vetenskapliga bevis som stödjer påståendet, men just nu litar jag lika mkt på IVF-läkare som jag gör på vem som helst.
Ja. Det går inte att belägga vetenskapligt men i mitt fall blev jag gravid 1 månad efter. Och det finns ju många andra som också blivit det om man läser här i trådarna.
Jag tror att det är så här. Precis som ett avloppsrör med smuts så spolar man rent. Vattnet rinner aldrig så snabbt som när man precis har rensat rören. Samma sak när de bytt till nya rör.
Så är det ju med allt när man rensar örat från vax tex. så hör man bättre.
Men vad har konstraströntgen med saken att göra. Det kan man ju få på remiss. Men jag anar att ditt svar liksom Germanys blir att reglerna är olika.