BubbelBoom skrev 2013-01-10 22:26:45 följande:
Hejsan!
Jag har två frågor till er som är hemma i bilstolsdjunglen
Min dotter är 3 år och 3 månader och nästan 110 lång och väger 21 kg (utan kläder). Stolen vi har är en Britax MT och hon åker bakåtvänd. Dock klagar hon på att hon får ont i knäna då hon inte sitter bekvämt utan få sitta så böjt med benen. Hon klara av MAX 20-30 mins bilfärd sen nästan gråter hon för att hon har så ont:( Vi har fört stolen så långt bak och gett henne så mycket plats vi tycker att de går men hon sitter ändå inte bra..
Vi vill inte helst, men ser ingen annan lösning än att vända henne framåt, OM vi inte hittar en annan stol.
Någon som vet någon för lite större barn med 5 punktsbälte?
Sen undrar jag, vi ska få ett till barn i april och då kommer de bli 3 barn i bilen (volvo v70). Finns de någon som kan rekommenderar stolar så alla får plats, plus en passagerare med.
I april kommer min dotter vara 3,5 och min son 21 månader. Britax Mt kan sonen kanske ha men vad för stol till dottern (som vi kanske vänder framåt) och till bebisen? Gärna så alla får plats bak i bilen, om de ens är möjligt.
Någon som har några tankar? :)
Testa britax twoway men använd den bara bakåt. Den sitter bra i mitten om ni inte behöver ändra förarsätet. Men MT kanske inte får plats bredvid, då behöver ni kanske en smalare stol som maxway.