Inlägg från: Lia och bäbisen |Visa alla inlägg
  • Lia och bäbisen

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Hej!

Vår dotter fyller snart 6 år och vi har bestämt att vi nog kommer att vända henne i bilen då. Vilken stol rekommenderas? Nån som har bra koll på tester och liknande?
    Jag vill så klart att den ska vara så säker som möjligt! :)

Tack tacksamt emot tips! 

• Lia och bäbisen
    Jag letar nu efter en bra och säker framåtvänd stol åt min 6-åring. Jag förstår verkligen inte hur jag ska avgöra vilken som är bäst? Är de bättre ju dyrare de är? Hur ska jag tänka och snälla, kom gärna med stolsnamn om ni vet någon som klassas som BRA!

Sen blev jag förvirrad av det som står här under, som jag hittade på britax's sida... Vad menar man?

Vi rekommenderar egentligen användning av bältesstol endast när det av någon anledning inte går att använda en komplett bilbarnstol (t.ex. när barnet åker med i en annan bil som saknar bilbarnstol). När du köper bältesstol ska du också tänka på att den åtminstone är försedd med bältesstyrning till midjebältet. Vi avråder bestämt från användning av bilkuddar eller billiga kuddar i polystyren som saknar bältesstyrning.

http://www.britax.se/kundservice/fragor
  • Lia och bäbisen

Hej!

Funderar på en Joie i-anchor stol till mitt barn, i-size testad godkänd, men hittar i övrigt inga omdömen o åsikter om stolen!

Märket är okänt för mig sen tidigare.

Nån som vet nåt?

Han kommer endast använda den bakvänd samt när han växt ur den konmer han ta över sin systers multi tech.

• Lia och bäbisen

Nä, lillebror ska ha stolen i så fall, han är 5 mån. Storasyster ska åka bakåt tills hon växer ur multi techen, och då kan han få den om han vuxit ur sin stol :)

Han sitter knte än o väger bara 7 kg så MT är för stor för honom nu dessutom:)

• Lia och bäbisen

Nä, lillebror ska ha stolen i så fall, han är 5 mån. Storasyster ska åka bakåt tills hon växer ur multi techen, och då kan han få den om han vuxit ur sin stol :)

Han sitter knte än o väger bara 7 kg så MT är för stor för honom nu dessutom:)

• Lia och bäbisen

Kodia: är inte så aktiv här så har inte hunnit ändra i presentationen!

VILKEN stol skulle folket här rekommendera för min son som är 5 månader, och som naturligtvis ska kunna användas under lång tid framöver??

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!