• Cinan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Jag har monterat en hi-way från 07 fram i vår bil (passat-97) och jag skulle vilja ha den lite mer lutad men jag får inte till det. Någon som har en idé om hur man kan göra?

• Cinan

Vi har en britax two way till vår son som vi köpt för att han skulle kunna åka bakåt länge. Nu håller dock bältet på att bli för kort. Finns det något man kan göra? Är det bättre bälteslängd på nyare stolar? Vår är från 2010.

• Cinan
    Bambusa skrev 2014-01-06 01:34:34 följande:
    jag har 4olika årsmodeller, varav en har blivit för gammal och står i garaget som fotölj bara, en är från 04, en från 06 och en från 09, jag har inte uppleft nån skillnad...   min dotter fick fuska med overall i morfars bil förra månaden och de gick bra, hon var 105cm och 18 kg i sommras..  annars har hon aldrig tjocka kläder under, fleece bara, på sin höjd täckbrallor å tar av jackan..   men jag är supernoga att dra åt hårt så hon inte ska fara ur stolen om vi krockar.. brukar sätta ena handen på spännet bakom stolen som lixom håller ihop allt och sen drar jag i bandet som spänner, annars blir de för löst, och de lär ja göra i alla stolarna, men den som är för gammal var värst..

Min son är ca 115 cm och 19 kg. Med ytterkläderna får jag inte på bältet öht. Utan är det bara någon cm tillgodo som bältet går att dra åt. Hade trott att han skulle kunna ha sin stol lite längre.
Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!