Minniemousemommy skrev 2013-11-05 01:29:39 följande:
Nu kommer alla hata på mig, men jag bryr mig inte så jag säger det ändå.
Mitt första barn åkte bakåtvänt i en babybilstol bredvid mig i bilen. När jag fick min andra så fick hon sitta bakåtvänd i bak. När dom blev för stora för babystolen så fick dom byta till vanlig bildbarnstol, framåtvänd och då var dom runt 1-2 år. Dom sitter fortfarande så, och det har aldrig hänt något. Jag har bromsat snabbt ibland och ingenting har hänt. Dom har inte blivit skadade på något sätt. I USA är det fortfarande hur många som helst som åker framlänges. Tex youtubekändisarna Shaytards. Alla säger hela tiden att dom är dom ultimata föräldrarna, and guess what? Deras 3 årige son har åkt framlänges i flera år. Jag har då aldrig hört någon klaga om det, med här i sverige så är man plötsligt superdålig förälder om man låter barnet åka framlänges. Varför är det så hä
det är en jäkligt stor skillnad på att bromsa fort och vara med i en krock.... Det går inte ens att jämföra.
De allra flesta slipper ju krockar, bli påkörda osv så "egentligen" skulle ju ungen kunna sitta lös i bilen bak. Och du själv slippa bälte. Det händer inte mig är en vanlig tankegång...
Men så händer det plötsligt något. Nån missar ett stopptecken, kör rattfull, ser sig inte för, stressar, det är halt osv osv osv. Och plötsligt befinner du dig "mitt i händelsernas centrum". Då är det ju rätt så skönt att veta att man gjort allt för att undvika skador. Bla ha barnet bakåtvänt, ha på sig bälte, osv.
Eller?