• Misery

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

emmzaz skrev 2012-10-02 16:56:06 följande:
    Min fråga är helt enkelt om det är någon som har erfarenhet av bilstolar i en V70. två stycken måste få plats, helst bak! Jag har tittat på maxicosi mobi även britax maxway men inte provat i bilen än. Mobin har jag en bekant som har två stycken och hon är väldigt nöjd men hon har haft sina i en minibuss. Så hur sitter dom i V70?  Hur gör man med två stolar bak? vi vill ju kunna sitta bekvämt själva oxå!
    Syrran har en Axkid bakom passagerarsätet, och en Hiway i mitten bak. Man sitter bekvämt bakom föraren, och inte nå trångt alls.
  • Misery
    Minza83 skrev 2012-10-03 22:14:36 följande:
    jo vi gjorde det, men han fick upp det ändå... så vi kände att det var säkrare att ha honom framåtvänd istället så vi köpte en britax kid plus stol i eftermiddags och nu kan han inte knäppa loss sig själv och ställa sig upp under färd.... (ännu iaf!) :P
    det känns inte helt 100 att vända honom men vad ska man göra då... hellre att han sitter ordentligt fastspänd än att han knäpper loss sig själv under färd.... :/
    (han är en lång 3½åring... ) så¨får vi hoppas att det ska funka bättre såhär och att vi inte ska råka ut för något i bilen bara... pust 
    Varför satt han ensam i bak`?
Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!