• Hoppas03

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Fy vad tråkigt! Lider med dig vet hur fruktansvärt jobbigt det är.!!! Vet inte vad jag ska skriva för att ge dig kraft i detta läge mer än att dt bästa är att försöka komma igen så snart som möjligt  för nästa gång kan det gå hela vägen, Styre och tröstkramar  till dig!

• Hoppas03
    villsågärna38 skrev 2014-08-02 19:06:37 följande:

Är 43 år och gravid i v 31 med lillasyster Har en dotter på 2 år som vi fick via ÄD och många års kämpande med både ivf och ÄD. Lillasyster har kommit till på naturlig väg trots att det skulle vara omöjligt enligt våra läkare. Har man omvända problematiken dvs relativt lätt att få första barnet men svårt med syskon så kan jag bara rekommendera äggdonation. Är ju ofta äggkvalitet som spökar isf. Vår dotter är det bästa som hänt oss och hon har från första sekund varit 100% min trots att det inte är mitt ägg. Vi ser det bara som en oerhörd gåva att vi fick ett ägg av någon som ville hjälpa. Kram och stort lycka till!

Helt  otroligt att du nu är gravid på naturlig väg! Stort grattis! Dig kommer jag ihåg du tipsade mig om att ta trombyl och progesteron i min andra tråd någon 40+som tillslut fått barn efter 4 missfall på raken och som du vet fick jag tillslut en liten  prins, Nu kämpar vi för att få ett litet syskon,
  • Hoppas03
    villsågärna38 skrev 2014-08-02 19:06:37 följande:

Är 43 år och gravid i v 31 med lillasyster Har en dotter på 2 år som vi fick via ÄD och många års kämpande med både ivf och ÄD. Lillasyster har kommit till på naturlig väg trots att det skulle vara omöjligt enligt våra läkare. Har man omvända problematiken dvs relativt lätt att få första barnet men svårt med syskon så kan jag bara rekommendera äggdonation. Är ju ofta äggkvalitet som spökar isf. Vår dotter är det bästa som hänt oss och hon har från första sekund varit 100% min trots att det inte är mitt ägg. Vi ser det bara som en oerhörd gåva att vi fick ett ägg av någon som ville hjälpa. Kram och stort lycka till!

Helt  otroligt att du nu är gravid på naturlig väg! Stort grattis! Dig kommer jag ihåg du tipsade mig om att ta trombyl och progesteron i min andra tråd någon 40+som tillslut fått barn efter 4 missfall på raken och som du vet fick jag tillslut en liten  prins, Nu kämpar vi för att få ett litet syskon,
  • Hoppas03

Åh vad härligt! Stort Grattis! Håll oss gärna uppdaterade hur det går. Hoppas hoppas att det går vägen denna gång. Det är som bra med solskenshistorier som ger kraft och nytt hopp.

• Hoppas03

Va kul att et har blivit liv i tråden igen, Härligt med alla positiva berättelser som ger inspiration!
    Angående ägglossningstest. För mig har et fungerat. Av dem 7 ggr jag varit gravid har 6 ggr varit med hjälp av ägglossningstest. Hat testat Clerablue och apotekets ( vanliga apoteket det ursprungliga) och kommit fram till att apotekets är det som fungerar för mig. Clerarblue fungerar inte alls, bara en massa felmeddelanden och test som inte fungerar. Har reklamerat.

• Hoppas03

Hej! Hur går det för er? Negativt graviditetstest här i dag så jag känner mg deppad! Har inte varit gravid sedan senaste mf i oktober förra året. Nu tycker jag att det tagit lite väl lång tid att bli gravid igen. Försöker ladda om genom att söka solskens historier från dem som blivit gravida vid 45 eller senare. Om man tittar på nätet verkar det inte vara så många som försöker bli gravida vd 45. Någons som har någon solskenshistoria att dela med sig av ? Eller är det någon som vet hur måna barn som föds varje år av mammor som är 45 eller äldre. Jag behöver lite nytt hopp. Jag är väl medveten om förutsättningarna men vill försöka och hoppas ändå. 

• Hoppas03

Nej men vad tråkigt Lenafena!! Missfall är verkligen ett gissel i vår ålder. Det är ju ändå skönt att du kan tänka att naturen har sin gång: Jag har också en liten underbar kille som föddes 2012. Är otroligt tacksam  och lycklig över honom men kan inte släppa hoppet om en liten till. Hur många missfall har du haft? Jag har haft 6. Jag håller tummarna att det blir nya plus för oss båda.

• Hoppas03

Jag känner igen mig men jag känner mig lika ledsen och förbannad varje gång jag får missfall. Jag är dock tacksam över att jag förskonats från sena missfall.

• Hoppas03
    ninotchka skrev 2014-11-24 15:47:29 följande:

Ja - vi har inte gjort något speciellt alls eftersom vi trodde att vi inte kunde bli gravida utan IVF. Jag hade slutat med folsyra, åt inga vitaminer, har inte haft tid att motionera ( om man inte räknar med hundpromenader) - och har dessutom stressat för mycket och sovit för lite!

Så vi har faktiskt inte gjort något alls för att hjälpa upp en graviditet!

Nu är jag tydligen i vecka 7 och fick en tid hos barnmorskan på torsdag - samma goa som jag hade förra gången för sex år sedan!

Det som upptar tankarna är om barnet är friskt och vi funderar på att betala för ett sådant där nytt test - nipt - som man kan göra direkt redan i vecka 9 och som ger samma svar som mkv och fvp utan stick i magen. Jag skulle inte vilja gå igenom alla veckors väntan efter KUB och sedan fler tester innan man ( kanske ) får veta att barnet inte är friskt.

Det som håller modet uppe, är att jag hade ett värde på AMH som låg på 4,2 - vilket motsvarar en kvinna på 36. Och då borde jag inte ha så dålig kvalitet på mina ägg...hoppas jag i alla fall.

Livet är konstigt ibland - och jag känner mig mycket gravid!

Vad härligt att läsa! Lycka till nu!
  • Hoppas03

.Tack detsamma! Det är så roligt att läsa om dig och Lenafena. Jag håller tummarna för er båda och hoppas att allt kommer att gå bra.
    Jag hoppas på samma tur som er. Tycker dock att det är länge sedan jag var gravid senast. Hoppas inte att det år ett dåligt tecken. I veckan fick jag veta att mina FSH-värden  fortarande är normala. Det är skönt at veta

• Hoppas03

Hej En bebis till!
    Kul att vi blir fler i tråden. Tyvärr kan jag inte glädja dig med ett plus. Nu är det över ett år sedan jag plussade senast. Men det är ju ett par stycken i tråden som är gravida om som vi alla håller tummarna för. Själv tror jag att du har goda chanser att få ett plus. Mitt senaste plus fick jag vid nyligen fyllda 44. Nu är jag 45 och hoppas fortfarande även om jag försöker vara realist, Välkommen!

• Hoppas03

Jag håller verkligen med dig! Koppen är ju så finurligt utformad annars. Jag har också haft utslag varje månad hittills men inget plus. Om jag inte hade vetat att jag fyllt 45 så hade jag inte märkt något på menscykeln eftersom allt är precis som det alltid har varit. Jag vill fortarande oerhört gärna och det känns tungt när det inte dyker upp något plus. Jag  fortsätter att leva på hoppet ett tag till. Jag sprider lite kraft till dig och alla andra som kämpar!

• Hoppas03

Härligt med någon som plussat!. Hur gammal är du?
    Avsaknaden av plus över lång tid gör att jag själv börjar misströsta lite. Det är en jobbig känsla att man kanske kommer tvingas att vara klar fast det inte känns så. Tror ni fortfarande att det kan komma ett guldägg fastän jag är 45? Vill inte ge upp än.

Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40