• Hoppas03

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej Lyckmoprinsessan! Tack för ditt svart. Tre barn efter 40 låter ju verkligen positivt! Själv har det inte blivit något ännu.Men min ägglossning verkar ha kommit i gång igen och det gör att jag känner mig mer hoppfull. Har läst din presentation och förstått att även du tillhör den lyckliga skaran som liksom jag lyckats med ett barn efter 40. Visst är det härligt! Var dina vänner gravditeter naturliga?

• Hoppas03

Hej igen! Tänkte berätta att jag mu lyckats bli gravid två ggr efter 43. Tyvärr avstannade båda dessa graviditeter. Väntar nu på att det hela ska komma ut försöker samtidigt  landa i detta så att jag kan försöka igen. Nu samlar jag på solskenshistorier om det finns fler hör gärna av er.

• Hoppas03

Åh vad härligt med ett syskon! Det kommer att gå bra. Vi är 44 resp 48 och vill gärna ha en till. Vår son är 1 år och åtta månader. Stort grattis!

• Hoppas03
    alis02 skrev 2013-11-06 17:20:36 följande:
    Hej! Jag var 37 när vi fick vårt första barn och 42 när vårt andra barn kom till världen. Däremellan hade vi ett missfall och jag hade svårt att bli gravid igen. Gynekologen konstaterade att det fanns massor av polyper i livmodern och att jag inte kunde bli gravid pga dessa. Fick tid för en skrapning och efter det blev jag gravid direkt. Är nu 44 och önskar att bli gravid igen. Min man är dock 53 och har ett jobb var han reser ofta. Vi vet inte om vi orkar. Men jag längtar så efter ett tredje barn. Lycka till er alla som försöker och längtar!
    Alis 02, hur går det?
  • Hoppas03

augustibruden skrev 2013-10-22 11:36:48 följande:
    Jog hoppar in här med min solskenshistoria! Var 40 år när vi fick vår son efter 4 års kämpande med bla 3 misslyckade IVF, akupunktur, blodförtunnande, flera MF och MA. Till slut efter vårt första FET blev jag gravid. Vi kände att vi inte orkade gå igenom fler IVF när vi hade fått honom och tog för givet att det inte skulle bli mer än ett barn för oss. Nu vid 42 års ålder har jag blivit gravid utan någon hjälp eller planering. Jag är i v 7 och vi är fortfarande i chock men jätte glada! Nu håller vi tummarna för att det här ska gå hela vägen förstås....

Jag som ofta slaravat med p-piller när jag var yngre och kämpat med ägglossningsstickor i 4 år och aldrig varit gravid på egen hand. Men nu, 42 år gammal!! Ska tilläggas att vi inte hade koll på min ägglossning för vi funderade inte ens på syskon längre.

Jag har hört att man kan bli mer fertil innan klimateriet så kanske är det det som har hänt mig eller att mitt immunförsvar som tidigare varit för starkt så att det har stött bort fostret kanske har blivit sämre med åldern.

Vi kommer vara 43 resp 46 år med barn på 2 och 0 år. Vi är lite oroliga för att vi knappt ska orka. Min man jobbar dessutom borta 3 nätter/vecka. Någon som har erfarenhet eller tips?   

Hur har det gått?

• Hoppas03
    alis02 skrev 2014-05-26 20:42:52 följande:
    Hoppas03 hur går det för er? Vi har inte blivit gravida, hoppas fortfarande men tiden rinner. Är nu 45 och vore 46 om det skulle lyckas idag. Vi har inte ens försökt aktivt, båda två känner som om åldern kommer emot. Men längtan...är ännu stor. Stora frågor som ingen kan ge svar på. Att orkar man egentligen med tonåringarna vid 60-70 års ålder??
    Vi kämpar på! Ingen ny graviditet än sedan senaste mf i oktober. Jag är tacksam varje månad som ägglossningen kommer som vanligt och lever på hoppet att det ska ta sig igen. Jag är också snart 45. Jag försöker vara realist. Men längtan finns där och önskan om syskon är stor så vi fortsätter att försöka.
  • Hoppas03

Alla plus inger hopp, Själv är jag snart 45 och hoppas att det ska lyckas ännu en gång. Jag lever på hoppet så längre ägglossningen kommer som vanligt, Jag tror precis som du att det inte är så många som aktivt försöker få barn i våt ålder,Ja, försök att inte oroa dig. Gläds så mycket du kan. Men jag vet att det inte är lätt. har haft 6 mf själv. Lycka till nu. Hör gärna av dig och berätta hur det går

• Hoppas03
    lillajag70 skrev 2014-07-26 20:22:19 följande:

Jag blir 44 i sep, en dotter som blir 2 i sep och är i v 21 nu =) 

Grattis! Det inger hopp!
  • Hoppas03
    Hoppas03 skrev 2014-07-29 14:15:29 följande:
    Grattis! Det inger hopp!
    Håller tummarna för dig! Vet att det är jobbigt att vänta. Har du fått någon tid för VUL?
Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40