augustibruden skrev 2013-10-22 11:36:48 följande:
Jog hoppar in här med min solskenshistoria! Var 40 år när vi fick vår son efter 4 års kämpande med bla 3 misslyckade IVF, akupunktur, blodförtunnande, flera MF och MA. Till slut efter vårt första FET blev jag gravid. Vi kände att vi inte orkade gå igenom fler IVF när vi hade fått honom och tog för givet att det inte skulle bli mer än ett barn för oss. Nu vid 42 års ålder har jag blivit gravid utan någon hjälp eller planering. Jag är i v 7 och vi är fortfarande i chock men jätte glada! Nu håller vi tummarna för att det här ska gå hela vägen förstås....
Jag som ofta slaravat med p-piller när jag var yngre och kämpat med ägglossningsstickor i 4 år och aldrig varit gravid på egen hand. Men nu, 42 år gammal!! Ska tilläggas att vi inte hade koll på min ägglossning för vi funderade inte ens på syskon längre.
Jag har hört att man kan bli mer fertil innan klimateriet så kanske är det det som har hänt mig eller att mitt immunförsvar som tidigare varit för starkt så att det har stött bort fostret kanske har blivit sämre med åldern.
Vi kommer vara 43 resp 46 år med barn på 2 och 0 år. Vi är lite oroliga för att vi knappt ska orka. Min man jobbar dessutom borta 3 nätter/vecka. Någon som har erfarenhet eller tips?
Hur har det gått?