• Niki

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Här en till som försöker är fyllda 44. Inget är omöjligt det kan fortfarande komma några guldägg!! Ägglossning för några dagar sedan nu väntar jag med spänning och hoppas.

• Niki

Hej Gabriella och alla andra, fyller 45 år i år, försök till tredje barnet. 
    gift med samma man och våra gemensamma barn. Hänger gärna med i eran gruppGlad

• Niki

Så tänker jag också, tänk om man är nära klimakteriet, men varje gång kommer ju mensen punktligt. Vi har försökt i ungefär ett halvår men inte lyckats få ett ända litet mini plus ..så man börjar undra. Mina värden såg bra ut enligt farbror dotkorn och fin slemhinna mm ändå får vi inget plus???
    Mina barn är stora  8 och  10 och då blev jag gravid på första försöken, fattar inte att det kan ändra sig så mycket. 
    Jag undrar hur är det egentligen med dessa billiga ägglossningsstickor, de har visat svagt streck inte alls lika starkt som kontrollstrecket och då är det väl ingen ägglossning? Men med clearblue visar det en glad smiley? Så vilken ska man tro på?

• Niki

Hej Sanne grattis, så roligt det ger verkligen hopp.
    Har du blivit gravid naturligt eller med någon form av hjälp, medicinering?Gravid

Gabriella jag förstår precis hur du menar, jag tänker så ibland också, har massa saker som som jag vill göra men det hade ändå varit mysigt med en liten till.
    Det är liksom nu eller aldrig, lite så känner jag, liksom sista chansen och om jag inte provar så kommer jag ångra det sen. 
    Jag har bara använt ÄL-stickor dom sista två månaderna, innan så var det mer bara på känslan..haha.Glad

Jag har tagit prov på TSH och Fritt T4 och  som var helt normala, fast det var för två år sedan kan ju ha ändrat sig.  

• Niki

Tack Gabriella du har nog rätt, jag måste kolla om sköldkörtelvärdena.
    I Sverige får man ingen större hjälp  när man är i min ålder men tänkte tjata till mig Pergotime till nästa ägglossning om jag inte får ett plus före. Har aldrig provat men många här på FL tar ju det och har man tur så kanske det fungerar.Glad

Ett stort Grattis Bellamamma, du ger mig hopp, kanske , kanske finns det ett guldägg kvar. Nu är det bara  väntan  för min del , BIM 9/3.

Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40