• Storakarin

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

TyckOmMig skrev 2012-09-14 17:57:26 följande:
    Jag har ammat alla mina barn i 9 månader ca och blivit gravid när jag önskat tills för 2 år sedan då vi ville försöka bli med barn igen- var då 43 år tog upp emot ett halvt år för oss att bli gravida två missfall och ett IVF försök i somras nu åter spontangravida får se hur det går denna gång stor risk för missfall i vår ålder men jag har fått utskrivet DHEA Prasteron för att förbättra äggkvaliten så nu hoppas vi på att denna graviditet ger utdelning till en fin bebis i vår!

har försökt imboxa dej men kommer ej in på din profil. Vad ä> DHEA Prasteron? Känner till preparatet DHEA men aldrig hört att nån fått utskrivet i >Sverige.
  • Storakarin
    Charlotte45 skrev 2013-01-11 15:10:24 följande:
    Hej igen Flannery och Hoppas03

Min menscykel har blivit oregelbunden, så jag är väl i förklimakteriet, mitt sista halmstrå är väl pergotime. Jag har sett ditt svar i min inbox, hoppas03, stort tack.

Jag har bara en fråga: när jag kollar i pergotimetrådarna verkar det rätt komplicerat, man ska ta tabletter, ta en spruta, åka på VUL. Tyckte/tycker ni att det är komplicerat?

Jag har fö nu fått mens på dag 39, ganska mycket mensvärk, men väldigt sparsam mens. Förlängd cykel och sparsam mens, också ett klimakterietecken.       

jag har erfarenheten att läkare inte skriver ut pergotime så lättvindigt. Särskilt inte för äldre...
  • Storakarin
    Lenafena skrev 2014-08-11 12:54:24 följande:
    Tack! Nope, inget speciellt alls förutom att jag var helt ute och cyklade när det gäller äl. Var säker på att vi missat det eftersom min man hade ont i ryggen och vi inte kom till på rätt dagar. Trodde jag i alla fall ;) Är väldigt glad att jag hade fel och att han hade ryggont :)
    Har hört många fertilitetsläkare säga att man inte ska lite på ÄL tester och dylikt.... GRATTIS!
  • Storakarin
    LinneaSvea skrev 2014-08-11 21:24:34 följande:

Hej Lenafena och storakarin, hur ska man göra då?? när ska man veta att man har ägglossning, hur var det för dig Lenafena, tog du tester?? ska man tempa, är det bättre, tacksam för alla tips!

Jag tror man ska ha regelbundet och passionerat sex =) En fertilitetsläkare , minns ej vem satsa på choklad och champagne och skrota testen. Många som blir otippat gravida blir det ju ofta när man " räknat fel" eller trodde att amn inte kunde bli med barn etc...
  • Storakarin
    weeme skrev 2014-08-13 23:06:24 följande:

Lite krystat att ha regelbundet och passionerat sex år efter årObestämdnär det "måste" ske minst var tredje dag liksom.. Vi har blivit gravida med hjälp av ägglossningsstickor och sex givetvisOskyldig. Tills nu då, då jag säkert är för gammal. Nu händer precis ingenting med eller utan passion.

Ps. man skulle bli alkis på kuppen med all  champagne och gravt överviktigFlört

man har så kul man vill =)
Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40