• weeme

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

alis02, orkar man med tonåringar när man är så ung att man nästan är tonåring själv? Får man gåvan att ha tonåringar vid äldre ålder så får man väl prioritera så man orkar Solig. Jag har svårt att sitta på golv, men det har jag haft sedan jag var 28... Lite kämpigt när man umgås med småbarn. Alla livet skeden bjuder på olikheter, huvudsaken är väl att barnet är älskat.

Hoppas också på syskon och då blir det två efter 40 (med flera MA innan första dessutom).

• weeme

Jag vågar knappt skriva det.. Men jag kollade i dag igen och det är fortfarande två starka streck... Nu ska jag bara oroa mig för MF men håll gärna en tumme för att det blir ett syskon nästa år (då får jag två barn efter 41 om det går vägen!).

• weeme

Jag kom på att tänka så här en dag när det kändes hopplöst; hur många försöker egentligen få barn vid vår ålder, så man kan ju inte utgå från att "så få i vår ålder" får barn liksom. Av alla som försöker kanske faktiskt rätt många blir gravida?

Hoppas mitt plus kan peppa lite.

Nu ska jag försöka att njuta lite av det och inte bara oroa mig.

• weeme

Härligt att det finns fler!

Jag är fortfarande gravid, men käner inget så jag vågar inte ens vara glad utan förbereder mig på det värsta. Får inget UL bara för att jag oroar mig tyvärr, så det är bara att härda ut tills jag lyckats få en privat tid att kolla. Har inte tid med ett halvårs MA om det nu är så... (Jag har aldrig stött ut en graviditet men har tre som avstannat i bagaget).

• weeme

Jag har nu varit på UL och det var som jag befarade. Inget liv i magen längre. Såklart förkrossad och sååå trött på allt.

• weeme
    SIS79 skrev 2014-08-03 10:18:52 följande:

En ärlig undran?

Hur tänker ni som skaffar barn efter 40? När barnet är vuxet är ni pensionärer - känns inte det otäckt?

Ni kommer knappast att kunna finnas som ett stöd till era vuxna barn för då är ni antingen döda eller på ålderdomshemmet. Att bli mormor/farmor kanske ni hinner med men era barnbarn kommer inte komma ihåg er.

Jag tycker själv det är nog hemskt att jag var 30 när min yngsta föddes - känns som att jag är en urgammal mamma till honom.

Är den biologiska klockan så stark att dessa saker inte spelar någon roll eller vad är det som driver er?

Jag menar inte att fördöma utan jag har alltid bara undrat men inte haft någon att fråga.

Ja, och mina (eller våra faktiskt) föräldrar som var unga när de fick oss levde såklart tills vi var vuxna. Elller inte. Men däremot blev far och morföräldrar över 95. Ensam kan man bli hursomhelst. Min morfar kände sig inte urgammal någonsin, mest tråkigt för dig som känner dig urgammalHjärtaredan. Hade jag kunnat få barn tidigare hade jag haft det! Livet blir inte alltid som man tänkt sig.

• weeme
    villsågärna38 skrev 2014-08-02 19:07:39 följande:
    Beklagar din förlust! MA är fruktansvärt. Stora kramar
    Tack för sympatin! Jag väntar fortfarande på att på något sätt bli "av med det"...

Grattis till dig!!
  • weeme
    Klaramara skrev 2014-08-04 12:46:02 följande:
    Nej inget av det faktiskt. Helt ärligt så känns det jobbigt att gå till läkaren  efter att den förra sa till mig "det förstår du väl i din ålder". Blev så ledsen att jag på något sätt stängde av. Men nu när jag läser denna tråden och inte minst hör din fantastiska berättelse så tändes på något sätt ett hopp igen :) - Jag tror jag börjar med lchf idag.. Tack och kram och lycka till, till dig nu i dessa spännande tider!!
    Det har jag också fått höra tills vi tillslut fick hjälp, men nu känns det kört igen Rynkar på näsanjag får läsa här och peppa mig igen!!
  • weeme
    Cytotec vägrar jag då jag blödde två månader då de gav det till mig första gången. Ingen vidare support eller information fick man heller. Väldig, väldigt B-aktigt alltihopa. Störtblödde emellanåt (en binda per 30 min) men fick inte ens vara sjuksriven. Nåja, det är en annan historia. Skrapning verkar de inte kosta på mig. Semestertider och kaos på sjukhuset sedan flera år, de har inte ens tid att ta hand om döende (vet jag tyvärr av egen erfarenhet). Ska dit på kontroll i morgon så får vi se vad de säger. Hade jag kunnat betala mig fram hade jag tusan gjort det, börjar hata svensk vård.
    r
  • weeme
    Lenafena skrev 2014-08-05 11:45:31 följande:

Hej!

Fick mitt första barn när jag var 43 på 6e graviditeten (1 ivf+5 naturliga graviditeter). Min son blev till på naturlig väg. Nu blir jag 45 och märkte att jag var gravid igen (4+2) :)  Känns fantastiskt att det kanske blir ett syskon om allt går väl! Blev gravid 3 månader efter jag slutade amma också, men det gick inte vägen.

Förra fullgångna graviditeten åt jag trombyl 75 mg, så det blir det nog denna gången också för att vara på den säkra sidan. Annars inga andra hjälpmedel. Ska försöka gå ned i vikt, men får ta det när jag har inskrivningssamtalet om vi kommer så långt! Tänkte avvakta lite, har förlorat de andra innan v.10.

Å så härligt att höra, mer sådant grattis!! Håller en stor tumme för att det blir ett syskon.

Själv fick jag missfallet på naturlig väg nu för första gången, så kontrollen på gyn i dag visade att det mesta är ute. Min enda men stora glädje i dag var att (jag slipper skrapning) och att räpan i receptionen är bortrationaliserad!!! Hurra!! Hoppas hon fått jobb i ett lager så folk slipper ha kontakt med henne. (Inte alls bitter...)
  • weeme

Usch, jag tycker inte jag har ÄLflytningar längre... Men jag kanske inte varit så observant. Ja, nu har jag ju varit gravid sedan i våras då men innan.

• weeme

Lite krystat att ha regelbundet och passionerat sex år efter årObestämdnär det "måste" ske minst var tredje dag liksom.. Vi har blivit gravida med hjälp av ägglossningsstickor och sex givetvisOskyldig. Tills nu då, då jag säkert är för gammal. Nu händer precis ingenting med eller utan passion.

Ps. man skulle bli alkis på kuppen med all  champagne och gravt överviktigFlört

• weeme

När jag jobbade var jag mer sugen på att sova för det mestaObestämd utom helger och semestrar, kan man få sexledigt varannan dag?! Det vore toppen! Nu går det oftast att få vara i fred men när barnet var mindre vaknade hon precis hela nätterna igenom när hon sov, suck. Så visste man att jobb väntade dagen efter med lång pendling, inte somna bakom ratten, inte somna... Ett års sexledighet för desperata syskonförsökare någon? Vilket parti ska man rösta på?

• weeme

Älskar när folk över 40 blir gravida, haha! Mer pepp till oss andra. Jag har varit gravid fyra gånger efter 40-årsdagen. Med resultatet ett barn dock, men men.

• weeme

Har inte hunnit läsa så mycket, men så positivt att få se graviditeter här, grattis!! Samlar på positiva inslag. Fick MA i augusti så nu försöker vi igen, har hållt på i två år till våren. Det känns så klart hopplöst och även jag säljer och ger bort saker för att få plats hemma...

• weeme

Hoppas på menopuren nu då Linneasvea! Jag känner också att mensen är PG och fattar inte heller hur man ska orka. Hoppas ju så innerligt varje månad. Tar ingen lutinus mer denna omgång ingen ide att slösa. Ge mig ett starkt och friskt ägg nuuuuuu!!!!!

Kram på er alla.

• weeme
    43år skrev 2015-03-03 20:53:50 följande:

Det går. Är 44 (om 3 dagar) och gravid efter FET.

Grattis!! Gillar höra sådant...

Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40