Lenafena skrev 2014-08-05 11:45:31 följande:
Hej!
Fick mitt första barn när jag var 43 på 6e graviditeten (1 ivf+5 naturliga graviditeter). Min son blev till på naturlig väg. Nu blir jag 45 och märkte att jag var gravid igen (4+2) :) Känns fantastiskt att det kanske blir ett syskon om allt går väl! Blev gravid 3 månader efter jag slutade amma också, men det gick inte vägen.
Förra fullgångna graviditeten åt jag trombyl 75 mg, så det blir det nog denna gången också för att vara på den säkra sidan. Annars inga andra hjälpmedel. Ska försöka gå ned i vikt, men får ta det när jag har inskrivningssamtalet om vi kommer så långt! Tänkte avvakta lite, har förlorat de andra innan v.10.
Å så härligt att höra, mer sådant grattis!! Håller en stor tumme för att det blir ett syskon.
Själv fick jag missfallet på naturlig väg nu för första gången, så kontrollen på gyn i dag visade att det mesta är ute. Min enda men stora glädje i dag var att (jag slipper skrapning) och att räpan i receptionen är bortrationaliserad!!! Hurra!! Hoppas hon fått jobb i ett lager så folk slipper ha kontakt med henne. (Inte alls bitter...)