• che71

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej!
    Jag vill också var med här.Glad

41 år
    inga barn

3 missfall (i v 6, v 11 o v 9) på de här lite mer än 2 åren vi försökt
    ( 2 ggr gravid med hjälp av Pergotime)

Missfallsutredning på gång (har funnit en heterozygot APC resistens)

Kanske vi kan få vara med i en studie angående blodförtunnande till kvinnor med flera missfall.

Hoppet finns att vi snart ska lyckas o gå hela vägen!!

• che71

Hur får du progesteron utskrivet pimpinellan?
    Den läkaren jag träffade på missfallsutredningen ville inte skriva ut det för hon trodde inte på det.Obestämd

Vad vet du om APC resistens heterozygot förresten? Bör det behandlas vid graviditet?
    Jag vill ju ha blodförtunnande, men i studien är det bara 50% som får det riktiga resten får ju placebo.
    Om jag nu ens får vara med.

• che71
    Pimpinellan skrev 2012-09-11 19:09:43 följande:

Min privata gynläkare skrev ut det efter en IVF när lutealfasen blev 12 dar och sen har jag fortsatt få det även p.g.a mina missfall. Inne på drygt tre år nu så jag tar det varje månad efter äl. Hjälper och hjälper,man förlänger ju lutealfasen och vissa har brist så varför inte testa anser min läkare och många fler. Skadar ju aldrig såvida man slutar före v.12.

Jag vet inget alls om APC så du får fråga experterna i vår andra tråd.
    Tack för svar!
    synd att den läkaren jag träffade inte var så intresserad av att ge det en chans

• che71
    TyckOmMig skrev 2012-09-12 21:08:09 följande:
    Jag är 45 och plussade idag.Har fött tvillingpojkar då jag var 41 och en flicka då jag var 43!
    Åh vad underbart att höra!!
    Det finns hopp för oss också.
  • che71
    spralla skrev 2012-09-12 21:48:32 följande:
    Jag blev gravid när jag var 43 med min minsta Agnes, men 1 år innan fick vi MF med komplikationer, druvbörd. Så jag var alltså 42 då och efter det fick vi inte bli gravida på 1 år. Trodde att det var kört för vår del, men så blev vi med underbara Agnes som föddes 3 mån innan jag blev 44. Nu vill vi försöka igen, men det går verkligen trögt :( Har fått ett MF i år så jag vet att det går. Svante som är barnet innan Agnes föddes 3 mån innan jag blev 40 så jag har bara 1 barn efter 40, men har varit gravid flera gånger efter 40.
    Grattis till Svante o Agnes!

• che71

mowgli

tack för information!!

Jo jag vill ju ha blodförtunnande nästa gång.
    Men det enda läkaren sa var att fortsätta försöka bli gravid o så ringa henne o boka tid till VUL (runt v 6-7)
    men borde man inte börja ta blodförtunnande tidigare, direkt efter plusset liksom?
    (nu sist tog jag på eget bevåg 1/4 tabl barnalbyl från ÄL, utan att veta om APC resistensen)

Jag får inte reda på det om studien o kromosomproverna förrän om ca 4 veckor.
    Då ska jag få telefontid med den läkaren.

• che71
    Hoppas03 skrev 2012-09-12 20:29:05 följande:

Puffar lite för min fråga. Ingen 43- åring som är gravid??

Hej ! Hur går det?
    Jag har tyvärr fått ytterligare ett missfall .Obestämd
    Det blev Fragminsprutor i 1 vecka (pga APC resistensen) innan jag fick missfall i v 6...mitt/vårt 4 missfall.
    Det är snart 4 veckor sen o jag väntar fortfarande på mensen.
    Kram
  • che71
    Hoppas03 skrev 2012-12-03 03:33:46 följande:
    Hej! Har inte varit inne på ett tag och inte sett ditt inlägg förren nu..
    Nej det har inte hänt någonting ännu. Väntar fortfarande på att mens och äl ska bli mer regelbunden.. Jag får mens men inget utslag på äl stickorna. Innan jag blev gravid har jag alltid haft regelbunden ägglossning. Jag hoppas att det är amningen som fortfarande spökar och inte åldern. Men man vet ju inte nu när man kommit upp i åren.

Hoppas att din mens kommit i gång: Vet att det är drygt att vänta på mensen efter ett MF. Då man inget hellre vill än att bli gravid igen.    
    Jodå mensen kom den 19/11
    men nu verkar det inte ha blivit någon ÄL,stickorna har bara visat svaga streck i nästan 1 vecka nu.
    Nästa cykel kör vi med Pergotime i alla fall o det har ju fungerat bra på mig förut, i alla fall så att vi fått plus men sen måste det ju gå hela vägen också någon gång.
    Hoppas hoppas!
Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40