Inlägg från: Laura79 |Visa alla inlägg
  • Laura79

amning är en näradödenupplevelse! HJÄLP

Jag tycker INTE du ska börja med amningsnapp. Amningsnapp är till för att användas vid sår el om bebis har svårt att få tag INTE för att få bukt med överfyllda bröst eller mjölkstockning. Tvärtom så är det lättare att råka ut för just mjölkstockning om du använder amningsnapp eftersom det är svårare för bebis att tömma bröstet då. Det är vanligt att brösten är ömma och spända i ca 14 dagar innan produktionen anpassat sig. Du skriver dock att du fått feber och då tycker jag att det låter som om du kanske fått mjölkstockning. Viktigt då är att tömma det onda bröstet vilket du lättast gör genom att pumpa ur det eller amma massor. Pumpa dock inte för ofta för då riskerar du överproduktion. Jag har haft ca 7 mjölkstockningar och varit stamkund på amningsmottagningen så jag vet hur det känns. Hang in there, det går över!

• Laura79

Ps. Om du har Facebook vill jag även tipsa dig om amningshjälpens FB-sida. Där kan du få hjälp!

• Laura79

Hur går det TS?

Ang mjölkstockning och amningsnappar så kan man naturligtvis få stockning utan amningsnapp. Mjölkstockning beror ju allt som oftast på att bebisen inte tömmer brösten ordentligt, ex har fel tag om bröstet. Amningsnappar försvårar tömningen av bröstet och KAN därför orsaka mjölkstockning. Här kan man läsa mer om användning av amningsnappar (ang mjölkstockning se under rubriken "när du sätter på amningsnappen"). www.amningshjalpen.se/index.php

• Laura79

Använder appen och får tyvärr inte länken att funka. Testar en gång till men funkar det inte så googla på "amningsnapp + amningsnapp". Då får man upp rätt mkt info. Sidan jag refererar till är amningshjälpen. www.amningshjalpen.se/index.php&view=article&id=3:amningsnapp&catid=3&Itemid=4

Svar på tråden amning är en näradödenupplevelse! HJÄLP