Inlägg från: fantasyforever |Visa alla inlägg
  • fantasyforever

kan man ge en nyfödd för mycket ersättning?

Ja som frågan lyder, kan man ge för mycket? jag ger ersättning, sonen är tre dagar gammal och får redan mellan 45-55 ml ersättning per gång, oftast går det då tre timmar mellan målen.
    Dock upplever jag att han slurpar i sig det och sen vill han ha mer, då man lägger upp honom för att rapa honom så fortsätter han söka med munnen på halsen och kinden efter mer. och han kommer inte riktigt till ro.

bb har sagt att jag inte får öka mer än 10 ml per dag och det har jag redan överskridit, ska jag gå efter vad dom säger, eller ska jag låta han äta mer, men är då risken att han får ont i magen? ska jag ge honom tätare? jag känner mig villrådig, det är sex år sedan sist jag flaskmatade..

jag tycker att om han är mätt borde han inte fortsätta söka med munnen efter mer.. vad äter era nyfödingar? och hur gamla är dom.       

• Svar på tråden kan man ge en nyfödd för mycket ersättning?
  • fantasyforever

jo, dom på bb har sagt att även min son har stort sugbehov, men då undrar jag, hur kan man avgöra att det bara är ett sugbehov och inte behov av mer mat?? samt att om jag vore ammande och min son har "stort sugbehov" ja då skulle han ju få fortsätta suga till dess att han är nöjd? för inte sliter man jau barnet från bröstet och stoppar dit tutten utan barnet brukar ju få släppa själv men riktigt så blir det ju inte med flaskan..

• fantasyforever

napp har han redan och det är ändå ett visst missnöje trots att han får napp efteråt och han blir inte sådär trött och utslagen som bebisar brukar bli då dom ätit sig mätta, han kommer inte automatiskt till ro bara för att han får nappen.

Svar på tråden kan man ge en nyfödd för mycket ersättning?