Inlägg från: Bonanza |Visa alla inlägg
  • Bonanza

vad tycker du är att curla sina barn???

Jag vet inte riktigt. Jag tror säkert att folk tycker att vi curlar våra barn i vissa avseenden, medan de tycker att vi är vanvettigt ansvarslösa i andra.

Det jag tycker är skrämmande idag är att folk vägrar låta sina barn ta ansvar. Jag skiter fullständigt i ifall barnen städar sitt rum eller ej, men en nioåring som aldrig fått vara ensam hemma är ju sjukt. Jag tror på att i familjen komma överens om vad som är rimligt och sedan lita på att barnen klarar av det.

Jag kommer inte tvinga mina barn att cykla till skolan i regn bara för att de ska lära sig att de kan, däremot kan jag tänka mig att tvinga dem att laga middag eftersom det är något man måste lära sig. Jag tänker mycket på vad som faktiskt är bra att kunna och vad som är bara demonstrerande av makt bara för att.  

• Bonanza
    elwen skrev 2012-09-06 13:40:17 följande:
    jag tror vi tänker lite lika du och jag.
    jag kan tyckas slapp i vissa avseenden , men jag tycker vi ska lära våra barn det som är viktigt och få dom att göra saker själva som dom sen har nytta av som det du nämde att laga mat tex.

Ja precis. 

Alltså folk kan bli jätteupprörda om jag säger att våra barn inte ens plockar undan sin tallrik efter middagen. Oj, vad vi curlar! Men att de tar hand om sin lillasyster på 1.5 år ifall vi behöver lämna huset en stund, det är tydligen vansinnigt galet. Jag känner att vi har lite annorlunda prioriteringar än de flesta helt enkelt.  
Svar på tråden vad tycker du är att curla sina barn???