Mår dåligt som hemma mamma!
Oj, tråkigt att det känns så jobbigt. Prio ett för er tror jag är att lösa sömnen. Det går ju inte att du har sådan sömnbrist. Fundera ut en lösning på det! För oss funkade det att dela nätterna, jag fick ca 4 h ostörd sömn då jag la mig vid 20-tiden, sedan var det byte vid midnatt och maken fick då sova på en säng i ett annat rum - 6 h ostörd sömn för hans del. Litet mer hackig sömn för mig, och var det dåligt så fick jag även sova ikapp på dagen, när barnet sov. Men jag märkte rätt snabbt att jag i så fall fick sova på förmiddagen, annars kunde jag inte somna och få mina ostörda timmar på kvällen... I övrigt - du skriver att barnet är mer nöjd när det skickas från famn till famn och får en massa uppmärksamhet. Kan inte du göra motsvarande? Vara i famnen = vara nära - det går att lösa med en sele eller sjal, skaffa en sådan och bär barnet. Mitt barn tyckte jag blev lugnare om jag sjöng, när jag var en bit från barnet. (Det var så att jag funderade på att spela in en CD med mig själv, ett tag, för att slippa sjunga för jämnan). Men det bästa tipset jag fick var nog att markera en dag exakt en månad framåt i almanackan, och sikta på att stå ut tills dess. De flesta problem man har löser sig med tiden, även om de känns helt omöjliga just där och då... Jag har faktiskt också sett exempel på flera "missnöjda" barn som det har vänt för, bara sådär. Magen har slutat göra ont. Eller så har det löst sig när de börjat sitta och har bättre översikt. Eller när de börjar krypa och kan ta sig fram. Olika brytpunkter, men det har alltid blivit bättre!