• Odetta

Söker du en Doula?

Hej Eva!

Tack för starten av gruppen, du är så himla snabb

För er som inte vet vem jag är: hej, jag heter Juli och är verksam doula i Västmanland (dock flexibel om så önskas). Just nu väntar jag dock själv barn (mitt sjätte barn, bf december) och kommer därav ligga lite lågt ett tag framöver med att ta uppdrag. Jag finns dock gärna tillgänglig via telefon och mail för frågor eller pepp (mindoula@home.se)

Ha det bäst!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta
    matinkus skrev 2012-09-03 23:05:01 följande:
    Hej

Jag och min sambo skall börja med bebisverkstan nu men jag är intresserad av att ha en doula men är vet inte vad det kostar så min fråga är då vad kostar det att ha en doula?

Vad roligt att ni ska börja bebisverkstan!

Det är lite olika vad det kostar att anlita en doula. En som är under utbildning (absolut inte sämre, bara inte färdig certifierad) brukar inte ta mer än reseersättning medan en som har haft många uppdrag kan ta upp till 6.000 kr. Så allt däremellan
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta
    lerumstessan skrev 2012-09-13 07:28:51 följande:
    Åh vad roligt med uppdrag, längtar så tills mitt första. Jag blev kontaktad av en tjej som ville ha med mig som doula i oktober, tyvärr hann vi aldrig ens mötas för 6 veckor för tidigt tittade pojken ut den 2 september, fort gick det också tydligen... =)

Jag längtar jag också! Men jag får snällt vänta till efter våren nästa år, ska ju själv få bebis nu i december
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Odetta
    Southern Belle skrev 2012-09-26 11:03:09 följande:
    Har ni vänner som också vill bli doula får ni gärna tipsa dem om vårens doulautbildning i Göteborg! Info hittar man på ODIS hemsida eller om man följer länken nedan!  

Absolut

• Odetta
    vallmor skrev 2013-02-20 21:36:59 följande:
    Hej!

Jag skulle gärna ha med en doula på min kommande förlossning (BF 15 april) men har inte råd att anlita någon till fullpris. Kan det finnas någon nyutbildad som är intresserad av att ställa upp för en billig peng?

Planerar att föda i Eskilstuna.

Hej där! Jag bor utanför Västerås, inboxa mig
  • Odetta

Jag puffar denna tråd nu när det skrivs lite om doulor i media igen

• Odetta
    Frumu skrev 2013-09-29 13:12:38 följande:
    Åh vilken bra tråd! Jag ska ha mitt första barn i januari och funderar nu mer och mer på att ha med en doula vid förlossningen :) Någon som kan tipsa om en bra doula i Stockholmsområdet? :D

Hej!

GRATTIS till graviditeten! Och härligt att du funderar på en Doula

Som tidigare har nämnts så finns det en lista på www.doula.nu där många av landets doulor går att hitta. Och om ingen i Stockholms län kan så kan det löna sig att titta på grannlänen också.

Man kan också komma i kontakt med en doula via Föda Utan Rädsla. Dom hittar du på www.fodautanradsla.se

Lycka till!

//Juliane

www.mindoula.nu
  • Odetta
    Familjen L skrev 2013-10-14 13:45:35 följande:
    Nu är Uppsala två doulor rikare. Jag och en annan tjej från Uppsala gick doulautbildningen som Susanna och Liisa höll, + flera andra underbara tjejer (Örebro, Karlskoga, Sthlm, Jämtland, Linköping bla). Vi är dock inte certifierade ODIS-doulor än, så nu är vi redo för ideella uppdrag för att i framtiden bli certifierade.

GRATTIS och VÄLKOMNA!!!
Svar på tråden Söker du en Doula?