• lillamillan

ÄD: Första mötet på KS, sen då?

Det beror ju helt på. Har ni blivit plaserade i äggdonationskön/har ni stått länge i kön, har ni varit på kuratossamtalet, har ni fått tilldelat en donator, har ni egen donator osv?!

Vi fick träffa läkare sen fick vi träffa kuratorn och sen får man besked om man är godkänd som motagare. Men sen måste det ju finnas en donator oxå, och dem är det stor brist på. Lång kö, 1,5-2 år skulle jag tro om man inte skaffar en egen alt en korsdonator. Vi har en helt egen donator så vi kommer att få köra igång direkt. 

• lillamillan

Då förstår jag bättre, och kan då inte heller hjälpa dig. Men man måste först bli godkänd som äggdonatormottagare, då ingår ett läkarbesök och ett kurstorsbesök. Sen får man vänta på donator. Den väntan e ganska lång om man inte bidrar med en korsdonator. Vi får köra igång direkt eftersom min donator enbart vill donera direkt till oss.

• lillamillan
    Angels skrev 2012-09-04 15:11:30 följande:
    Okej, men är kön ca 1 1/2 år efter man ställts i kö eller ca 1 1/2 år efter att man blivit utredd och godkänd? Har ju redan stått i kö nästan ett år. "/

Det är ju från den dagen man blivit ställd i kön som tiden gäller. Kan ju vara så att du börjar närma dig toppen av listan och de tänker göra dig "klar" så det bara är att köra så fort de fått klart med donator.
Svar på tråden ÄD: Första mötet på KS, sen då?