• Noir

mikrovågsugn eller inte?

Underfrukosten idag gick det upp för mig och min sambo att vi antagligen behöver en mikrovågsugn! Jag hatar mikrovågsugnar av hela mitt hjärta och har ingen bra plats i vårt lilla kök. värmer allt på spis/ugn och tinar i kylen o.s.v så jag har aldrig behövt en mikrovågsugn själv. Men nu väntar vi barn och ser hur alla andra använder mikrovågsugnen för att värma på barnets mat snabbt och enkelt.

Är mikrovågsugn ett måste?
    Ni som inte har mikrovågsugn hur har ni gjort och var det tidseffektivt?

• Svar på tråden mikrovågsugn eller inte?
  • jagäraf

Jag hatar också microvågsugnar men bara pga deras utseende. Därför har vi vår i ett underskåp i köket så slipper man se eländet.

Perfekt att värma både välling och barnmat i. Och annat också. 

• Ingrid 149

Har själv alltid värmt både vatten till ersättning och välling samt mat i micron. Tycker det är smidigt och går snabbare. Men däremot har jag en kompis som undviker micron så mycket som möjligt.
    Som någon annan skrev....hon började värma maten lite tidigare bara.  

• emma ax

Vi har en dotter på drygt ett år och klarar oss jättebra utan micro.

Vi trodde att vi skulle behöva en när vi fick barn men det går minst lika bra att värma på spis eller i ugn.

Vi har köpt en vattenkokare som man kan ställa in temperaturen på till 40 grader, perfekt ersättning och välling varje gång :)
    Hade vi inte haft den hade vi nog behövt en micro.

• Noir

verkar vara flera med vattenkokare man kan ställa in temperaturen på. Får man fråga vad ni har för vattenkokare?

• missen73

Vi köpte våran på Ellos , vet att det finns med ställbar temperatur på Elgiganten oxå

• Ruggugglan

Mikrovågsugn är verkligen inget nödvändigt. Jag hade aldrig någon när jag fick mitt första barn. Värmde ersättning, välling och mat i en vanlig kastrull på spisen.

• cloudberry79
    Ruggugglan skrev 2012-09-03 09:15:22 följande:
    Mikrovågsugn är verkligen inget nödvändigt. Jag hade aldrig någon när jag fick mitt första barn. Värmde ersättning, välling och mat i en vanlig kastrull på spisen.
    Det tar ju så sjukt lång tid, det hade jag aldrig orkat göra på nätterna... Love the micro!
    Sur, grinig och på smällen.
  • CarpeNoctem

Hade aldrig klarat mig utan micro! orka värma allt på spisen helatiden?
    Men det är jag de.. 

• Echo
    cloudberry79 skrev 2012-09-03 13:11:19 följande:
    Det tar ju så sjukt lång tid, det hade jag aldrig orkat göra på nätterna... Love the micro!
    Orka gå upp till mikron på nätterna... Antingen rumsvarm tetra, eller vatten på termos. Jag lämnar inte sängen om det inte är absolut nödvändigt!

*lat* 
    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
Svar på tråden mikrovågsugn eller inte?