Inlägg från: Hannah76 |Visa alla inlägg
  • Hannah76

Idrott sista lektionen, duscha

Måste han blöta håret?
    Ta en väldigt snabb dusch?
    Hur låg restid är det?

• Hannah76
    Dr Mupp skrev 2012-08-28 17:59:09 följande:
    Nej, det går inte, alla barnen måste gå i samlad trupp. Så oavsett hur snabb han är så måste han vänta å den långsammaste. Vi får inte hämta honom vid idrottshallen. 

Ja, lärarem kontollerar att alla dushar ordentligt. Tar nästan en timme totalt att gå från skolan via dagis och sen hem.

tidigare betyder 12:30 (har två barn att hämta 13 på skolan), de har lunchtid då, man få inte hämta då

Har försökt, de hänvisar till att skolans policy är att alla barn ska duscha och vänta på varandra. 

Men måste ni gå?
    Vilka har lunch 12.30?
  • Hannah76

Det handlar om en kvart, gör det verkligen så stor skillnad? Och jag har aldrig hört talas om att de måste blöta håret vid dusch i skolan.

• Hannah76
    Dr Mupp skrev 2012-08-28 22:00:37 följande:
    Eftersom jag har barn som gått i den skolan i fyra år så vet jag att det är så. Vi har bla frågat om dottern som har långt tjockt hår som tar tre evigheter att torka verkligen måste blöta håret och ja det måste hon. 
    Det skulle jag vägra!! Jag hade skickat med duschmössa. Har aldrig hört att man tvinga barn att blöta håret, speciellt inte på vintern.
  • Hannah76

Jag kan helt klart förstå att och varför dusch ingår i hälsoplanen för skolan, Men detta med att duscha håret är en annan sak.
    Egentligen är det ju inte skolans eller förskolans problem att ni måste gå en timme för att hämta hem barnen.

Kan  ni inte lämna barnen på förskolan lite senare på morgonen den dagen?

Svar på tråden Idrott sista lektionen, duscha