Inlägg från: DenLillaSjöjungfrun |Visa alla inlägg
  • DenLillaSjöjungfrun

tips/råd inför inseminering i DK?

Körsbärsträd skrev 2012-09-18 10:55:49 följande:

Vi har fått en dotter som nu är 7 månader genom insemination i Köpenhamn. Lyckades på fjärde försöket, vid det försöket använde jag Progesteron efter inseminationen och fram till v. 12, detta pga av att jag hade kort cykel, ca 25 dgr och de trodde att ägget möjligen inte hann fästa innan mensen kom och sköljde med det befruktade ägget ut, progesteronet "lurade" kroppen att jag redan var gravid så att mensen väntade lite och ägget han fästa. Nu vet jag ju inte om det var detta som gjorde att vi blev gravida den gången eller om det hade blivit iallafall.

Vi var på Copenhagen fertility center, in i rummet, spruta in sperman och ut igen på 5 minuter, så det var inget ligga och vila där, så jag tror inte att det behövs, det är ju ens egna känsla som spelar in tror jag. Jag kände mig mer bekväm när jag kom ut i bilen än vad jag gjorde i det rummet, så jag hade ändå inte kunnat slappna av ordentligt när jag skulle "vila".

UL gjordes inför varje insemination för att kolla att det verkligen fanns ett ägg som var lagom stort och redo.

Fråga gärna om du har några frågor! Lycka till!

Var får man tag på progesteron? Är det tabletter? Jag tar munkpeppar som ska påverka progesteronet, men räcker det att ta dubbel dos av det?
Svar på tråden tips/råd inför inseminering i DK?