Steriliserad och gravid! *långt inlägg*
Hej Alla
Jag vet inte om jag skriver i rätt forum eller ens under rätt rubrik.
Egentligen vill jag bara ha era åsikter eftersom jag håller på att gå under av grubbel och tankar.
Jag steriliserade mig för 6 år sen eftersom jag trodde att jag inte ville ha fler barn och eftersom inget preventivmedel passade mig. Men som alltid så träffade jag en ny man och barnlängtan växte fram gemensam så efter 4 år bestämde vi oss för att försöka med ivf. Vi har gjort en IVF och 4 st frysåterföringar som ingen har funkat så vi bestämde oss för att ha ett uppehåll under sommaren. Nästa försök var beräknat till ca den 28 augusti om min ägglossning hade kommit som vanligt.
Jag hade en lite blödning den 9 augusti som skulle ha varit min mens men som var jättekonstig- kom och gick på samma dag. Sen i tisdags den 14/8 drömde jag att jag var med barn och eftersom jag ändå hade en massa stickor hemma så tänkte jag "äh- va fan?" och testade... Och det blev - svaaaaaagt positivt!!! Fick en smärre hjärtattack och sprang ut till mannen.. Jo då, han såg det också...
RInger till min IVF gynekolog och han säger att jag måste komma in på en gång men med vul syns ingenting men deras gravtest visar också positivt. Ska tillbaka veckan efter ( dvs i onsdags )
I måndags fick jag lite ont i högra sidan och ringer till gynakuten eftersom gynekologen har sagt att om jag får ont måste jag åka in. Åker in och gör ett vul till och hon ser nån vätska kring äggstocken som skulle kunna vara utomkvedes men även lite vätska i livmodern som skulle kunna vara en graviditet. Jag får lämna blod för att mäta HcG (har inte fått svar ännu) varannan dag framöver. Hemma blir testen starkare och starkare men fortfarande inte jättestarka.
Min egen gynekologs återbesökstid visar en liten hinnsäck på 5 mm i livmodern. OCH fortfarande någonting odefinerbart på ena äggstocken. Han kastar ur sig att det skulle kunna vara tvilligar varav den ena sitter fel.
Vad tror ni? Jag vet att man inte kan veta och att jag måste vänta och ha TÅLAMOD men jag blir snart galen på riktigt. Kan inte prata med nån och läkaren med provsvaren ringer ju aldrig (hon skulle ju iofs ringa i eftermiddag men jag orkar inte vänta längre)
Om det är ett utomkvedeshavandeskap- räknas jag fortfarande steril då? I vilken vecka kan man ABSOLUT säker veta om jag är med barn på riktigt? känns som om jag behöver ett datum att hänga upp mig på.
OM jag är gravid ska jag ALDRIG mer köpa nån lott i hela mitt liv- Då är min tur förbrukad för denna livstid!!!
Tack för ordet! jag behövde nog skriva av mig lite. MVH Snigel69