projekt under föräldrarledigheten?
Hej!
En fråga till er som lyckats med konststycket att driva något privat projekt samtidigt som ni var föräldrarlediga (plugga, starta eget, skriva bok etc.) Hur såg era dagar ut? Jobbade ni med detta medans ert barn sov, eller även när barnet var vaket? Jobbade ni främst på kvällen då er partner kommit hem från jobbet eller mest under dagen? Hur delade ni upp hushållssysslor i hemmet?
Jag är nu hemma med min son på 3 månader och hade tänkt mig att jag skulle hinna med ett litet projekt men har svårt att få tiden att räcka till. När han sover hinner jag nätt och jämt plocka i ordning/duscha/laga mat etc. innan han vaknar igen och när han är vaken känner jag att jag vill aktivera honom/umgås. Visst kan han ligga lugn en liten stund i babygymet när han är vaken men det dröjer inte länge innan han blir rastlös och vill ha uppmärksamhet.
Min kille verkar dessutom tycka att jag borde hinna med alla hushållsuppgifter i hemmet under dagarna eftersom jag är ledig. Hur löste ni det här? Hur såg era "arbets scheman" ut?
MVH Nyfiken.