Inlägg från: Essien |Visa alla inlägg
  • Essien

Grannarnas hundar har slutligen tagit död på Lille Skutt!

beccagranen skrev 2012-08-23 10:44:22 följande:
    Frågan är om det är värt det? Polisen lär inte göra ett smack, det enda som återstår är osämja mellan grannarna.

Visst hundarna har inget att göra på någon annans tomt, och är under ägarens ansvar. Men olyckor kan hända och det måste man ha förståelse för. Har själv vart med om att skator tagit död på en hund, lika så katter på kaniner. I dessa fall har man ingen ägare att skylla på. Däremot så beskyller jag mig själv som inte vidtagit säkrare åtgärder för mina djur. Lika så tycker jag det är konstigt att hundarna ens kunnat ta sig in i kaninens bur, en kaninbur ska vara täckt med nät runt om hela buren och locket ska inte kunna öppnas av en hund.. Så bristande tillsyn av hundägaren och lika så brister i buren som gjort att hundarna tagit sig in.

Det bästa vore väl att låta dottern få sörja några dagar och sedan prata med henne om hon vill ha en ny kanin. I så fall hade jag köpt den och talat med hundägaren och bett honom överlämna den till dottern. Och finns det en gnutta skam i kroppen hos honom så borde han ersätta den ekonomiskt.

men vilken sämja tror du redan finns efter detta??
Svar på tråden Grannarnas hundar har slutligen tagit död på Lille Skutt!