Få bort gravidmagen
Imorgon är det 10 månader sedan jag födde min son. Alla kilon är borta och bristningarna bleknar sakta men säkert. Ändå stör jag mig på en sak.. Efter att jag ätit (vilket man såklart måste göra) så ser jag gravid ut igen. Inte bara lite gravid utan ibland ser jag ut som jag gjorde i typ v 20 och jag fick mage väldigt tidigt, hade alltså en rätt stor kagge redan då. Den stör mig något enormt och jag trivs ju i övrigt väldigt bra med min nya mammakropp trots att jag trodde att jag skulle må skit av alla mina bristningar.
Har testat att träna hemma. Slutar alltid med att jag överdriver och skriver ett träningsschema som jag absolut inte hinner eller orkar med och som inte har någon som helst struktur. Har inte riktigt råd eller tid att komma iväg och träna även om det vore det optimala. Har försökt göra plankan men det funkar kanske 1-2 gånger och sen så gör jag bara fel, jag hittar liksom inte musklerna efter det av någon jäkla anledning utan får istället ont i typ ryggen osv.
Någon som har några bra tips? Hur ska jag lära mig hitta magmusklerna ordentligt så att plankan ger resultat?