Anonym (Emma) skrev 2012-08-20 20:42:16 följande:
Ingen som hade tvingat dig å gått på ett bröllop heller. Vad vi väljer o bju på ÄR våran sak, dock hade vi fin mat och fint te efterätt. så vi la ner mer pengar på det,, och inte faan va d nån som klaga över det.
Va tacksam att du betydde så pass möe för dem att du fick komma på deras stora dag istället för o sitte o klaga!
Anonym skrev 2012-08-20 20:37:35 följande:
Ja men om man inte dricker alkohol så dricker man väl ändå vatten? Inte sitter vuxna och sörplar i sig sockerblask som barn på ett bröllop?
Ingen av er två förstår tydligen. OM ni hade varit så pass nära vän till mig (jag är inte TS) att ni visste om mina beslut till att inte dricka alkohol, hade ni inte förväntat er att jag ska dricka kranvatten genom en hel kväll. Mina vänner skulle aldrig göra så mot mig. De skulle garanterat se till att det fanns "bra" dricka för de som inte drack alkohol, såsom alkoholfritt vin/öl, läsk (med god smak) mineralvatten med kvalité...
Emma:Vad ni valde att bjuda på på erat bröllop är er sak, visst, och det handlar inte om att klaga - för mig är det vett och etikett att se till att _alla_ har det lika bra på mitt bröllop, som jag vill dela med dem (om jag inte bryr mig om personerna behöver jag inte bjuda dem) inte att alla ska sitta med en jävla tacksamhetssked i munnen för att de "fick" komma... Jag tycker inte det är vänskapligt om man bjuder 100 pers som man vet dricker alkohol på fri tillgång till alkohol, och en som man vet inte dricker (kanske för att man vet att den varit mogen nog att inse att den inte kan dricka alkohol) på kranvatten eller skitdricka....