Anonym (blivande fru) skrev 2012-08-27 14:01:07 följande:
Är det vansinne att ha ett bröllop för 200 personer? Trevligt att du tycker det är vansinne, jag tycker snarare att det är mer vansinne att du ens reflekterar över det. Varje person har rätt att ha sitt bröllop på sitt sätt. Jag kommer visst hinna träffa alla mina gäster, du har ingen aning om hur vårt bröllop ska vara. Jag och min fästman har vart på flera bröllop där man har haft 500-600 gäster, och det har vart superroligt!
170 000 kr tycker jag heller inte är ett VANSINNE att betala för ett bröllop för 200 gäster. Om du räknar ut det i kuvert avgift och om du bara visste vad som ingår i detta skulle du aldrig ha öppnat din mun. Herregud männsika alla kanske inte vill ha ett bröllop för 40 personer och som kostar 20 000 kr för att dem gjort allt själva. Janetlag eller vad!
170.000 är ett ok pris för 200 gäster, men alltför mycket att lägga på ett bröllop. Varför bjuda kreti och pleti till en fest? Som brudpar kommer ni att ha fullt sjå med att hinna med allt det som nu krävs av ett brudpar, så ni kommer inte hinna att genomföra mycket längre konversationer med gästerna än typ "hej och välkommen, kul att ni kunde komma". Min erfarenhet är att det inte blir ett roligare bröllop bara för att det är många gäster, så jag tycker faktiskt att du ska ta och revidera din gästlista och tänka om! Så länge du inte bjuder på fulcola så kommer bröllopet bli minst lika lyckat om du bjuder cirka 70 personer, och så kan du köpa nya skor eller en handväska för pengarna som du sparade.