Inlägg från: lovegivespower |Visa alla inlägg
  • lovegivespower

I Vilken vecka kom ert barn?

tvåbarnsmor89 skrev 2012-09-27 15:52:07 följande:
    Enklast att förklara gbs är att googla gbs gravid :) är bakterier i livmodertappen som gör att barnet blir sjuk i magen går man obehandlad länge kan de dö i magen, tyvärr vart min son väldigt sjuk när han kom ut pga dessa bakterier och var SEK från att dö flera ggr för oss på neo tills de lyckades få i han rätt medecin. Så tur i oturen att han föddes än att han låg kvar längre i magen
    Och hur fasen vet man om man har det? :S
  • lovegivespower
    tvåbarnsmor89 skrev 2012-09-27 16:53:30 följande:
    Genom att de tar urinprov och odling på livmodertappen
    JO det förstår jag men att man ens gör en sådan sak menar jag? Det har dom ju inte som rutinkontroll? Symtom mer mera?
  • lovegivespower
    Familjen L skrev 2012-09-27 17:05:45 följande:
    Både mina barn kom i vecka 42+0. Min mamma födde mina syskon och mig närmre 2veckor efter bf, så där är det nog den ärftliga faktorn i mitt fall. Dotter född december2007 och sonen född februari2011
    Ja jag har hört att man ska kunna gå lite efter det?? Skrattande
  • lovegivespower
    tvåbarnsmor89 skrev 2012-09-27 17:42:47 följande:
    Näe oftast får man symptom som uvi eller mer än normalt med sd och då brukar läkarna kolla efter det
    Jag har haft MYCKET SD sedan vecka 25 är i vecka 34 nu. Dom ar bara kollat UVI?
  • lovegivespower
    tvåbarnsmor89 skrev 2012-09-27 17:59:37 följande:
    Kan ju vara olika från sjukhus till sjukhus, men be dem ta ett test
    Okej, men dom borde ju veta sånt själva?
  • lovegivespower

Tack för att du skrev :)

Är själv orolig.... Har haft sd sen v 18 typ och ofta!! Nu är dom ju hårdare och ännu fler, tänk om jag börjar öppna mig av dom, inte känner av sen att det börjar!? Har kanske 50-70 st om dagen, normalt enligt bm med mera! Vill så gärna att vattnet ska gå! Kan det göra det när bebis är fixerad??

• lovegivespower

Jag är i vecka 37 vecka 38 på onsdag! Idag har jag grymt ont i ena ljumsken, som stötar!! Bebis har vart fixerad sen v 33 så det är nog inte det. Sd kommer och går hela tiden som vanligt, inga som gör ont alls bara tar i!! Vet inte om dom är regelbundna då jag inte klockat... Men ja din kommer ju hela tiden fast det har det ju som sagt gjort länge! Tror min propp släppte lite i taget för ca 1/2 vecka sen! Även lite idag! Tåg ut som gult snor på pappret! Tjock och slemmigt...?

Svar på tråden I Vilken vecka kom ert barn?