Inlägg från: miljarden |Visa alla inlägg
  • miljarden

Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?

Det är så himla mycket skönare med svenskar som prutar, eller svenskar som säger att de ska komma och kolla på det man säljer och sedan inte dyker upp osv.

• miljarden
    emelielj skrev 2012-08-19 14:18:04 följande:
    Jag sålde en barnvagn (brio duo) i mycket fint skick + babyskydd (oanvänd) + bas (oöppnad) + massa tillbehör för 3000.

En kille ringde och pratade kass svengelska och jag förstod ingenting. Jag sa att jag inte förstår något men han fortsatte babbla tusen ord i minuten sen la han på.

Fick ett sms några timmar senare:
    "1500 for vagn imon"
    Nja!
    Sjukt. Stoppa invandringen säger jag bara. Det där ska ingen behöva vara med om!
  • miljarden
    KretiOpleti skrev 2012-08-19 14:44:47 följande:

Jaja, vi fattar att du anser att detta är en rasisttråd, men jag är lika trött på puckona i SD som på invandrare som vägrar att ens försöka ta till sig det minsta lilla utav de sociala koder som finns i det här landet. Invandring har vi alltid haft och kommer alltid att ha och i det långa loppet är det mest bra.
    Rasisttråd? Jag tycker bara att det är så himla mycket skönare med svenska idioter än med invandrade sådana. Av tidigare angivna skäl.

• miljarden
    Alby skrev 2012-08-19 15:06:31 följande:
    Jag är svensk och prutar alltid när jag handlar på blocket...
    Idiotisk tråd! 
    Lugnt, du är ju svensk.
  • miljarden
    Enniie skrev 2012-08-19 18:49:45 följande:
    Jag är inte rädd för att pruta, men gör enbart det på äldre annonser som funnits mer än ca 3-4 veckor på Blocket. Och jag prutar aldrig för sakens skull, utan för att jag kanske inte tycker att priset är rätt. Man får ett ja eller nej helt enkelt .
    Där har du skillnaden! Invandrarna gör det "bara för att" liksom, så himla tyket.
  • miljarden
    Dina08 skrev 2012-08-19 21:04:02 följande:
    Men det hör ju till Blocket och loppisar att man prutar. Jag prutar ofta på Blocket och jag är svensk. Jag tycker det är roligt med lite spel när man ska köpa eller sälja.
    Lugnt, du är ju svensk.
  • miljarden
    seppo skrev 2012-08-19 20:47:13 följande:
    Ha-ha-ha..., jag dör av skratt!!! känner precis igen mig. Dom är för roliga!
    Östermalm/ botkyrka= ungefär samma plats?? nja...

Vi sålde babyresesäng  och babybjörn bärsele till en prutande invandrare som tydligen var bästa kompis med mig. Han undrade om vi hade något mer att sälja och vi visade några tavlor som stod i förrådet. Dessa tyckte han var fantastiska och lovade att hans kompis skulle ringa oss och köpa dem. Han lovade och bedyrade detta... Vi hörde inget. konstigt va? inte direkt förvånade...
    Hahaha! Dom är för tokiga, invandrarna. Snacka om NOLL KOLL alltså! Invandrarna har verkligen no clue.
  • miljarden
    Snowdrops skrev 2012-08-19 21:21:36 följande:
    Jag anar att TS inte vet hur man pruttar, man måste nog vara väldigt osäker i sig om man inte kan hantera/bemöta människor som försöker (invandrare eller inte).
    Jag är jättetrött på invandrare som ska prutta.
  • miljarden
    Snowdrops skrev 2012-08-19 21:22:39 följande:
    Oj, jag menade prutar.
    Det är lika illa.
  • miljarden
    ztyle skrev 2012-08-19 22:16:25 följande:
    Invandrare har mer pengar än svenskar. Vet det av egen erfarenhet:)
    Dom får ju pengarna gratis av staten. Pengar och bilar.
  • miljarden
    Per45 skrev 2012-08-19 23:24:14 följande:
    Jaaaa, alla invandrare får kvittera ut en ny BMW/Mercedes så fort dom fått uppehållstillstånd, det vet ju varenda Sverigedemokrat!

Ja och sen har de ändå mage att pruta bara för skojs skull!
  • miljarden
    DR DREI skrev 2012-08-20 20:52:54 följande:
    Jag säljer aldrig till invandrare, känns fel att plocka socialbidraget av de, de prutar ju för de har det magert de små livena.. Inte lätt att vara fattig..
    Håller med. Det är onödigt att sälja till invandrare, bättre att de får ha kvar pengarna så de kan skicka till sina hemländer eller köpa knark och så kan de få grejer av soc och staten istället. T ex varför sälja en bil för X antal tusen till en invandrare när den ändå kan få en sprillans ny mercedes direkt av staten istället och spara sina surt ihopstulna pengar till något roligare.
  • miljarden
    TrendyFarsa skrev 2012-08-23 16:37:18 följande:
    Dom gånger jag haft saker ute på annons och det är utlänningar som ringer så avbryter jag dom med "Den är såld redan."
    Vill inte sälja till dom, vill inte ha deras pengar, vill inte prata med dom.
    Fattar precis. Invandrare är så himla konstiga och har fel attityd på nåt vis.
  • miljarden
    bodimit skrev 2012-08-31 08:33:54 följande:
    Då var det väl inget underpris? Om du inte fick sålt grejerna? Onödigt att inte vilja pruta och sen istället slänga det... tsk tsk...
    Men alltså orka leva med tanken på att det sitter en invandrare (eller flera mer troligt!!!) i ens gamla soffa!
  • miljarden
    bodimit skrev 2012-08-31 08:47:00 följande:
    Jamen sjääälvklart får de det! Staten betalar ju såklart deras bilar och bensin och försäkring.  De bor oftast helt ensamma och fyller sina lägenheter med massa onödiga prylar som de inte ens behöver bara för att kunna slösa slösa slösa! 
    (snarare är det tvärtom svenskar vet inte hur man sparar pengar och åker in i lyxfällan)  
    Fast frågan är om de inte har bordeller i de flesta lägenheterna?
  • miljarden

Apropå detta, en sak att tänka på vad gäller hushållssopor är att man ofta förbränner och gör energi av dem nuförtiden. Inte kul att tänka på att ens gamla sopor kanske blir till el som någon invandrare använder... :-/
    Har börjat gräva ned mina sopor i skogen för att undvika detta.

• miljarden
    Deo skrev 2012-09-01 22:37:01 följande:
    Jodå, i annonsen på Blocket satte vi ut ett underpris på grejerna. Vi fick inte sålt dem nej, de som ringde ville bara pruta på grejerna. Så vi förstörde grejerna och kastade dem istället. Knäppt, kanske ja. Men jag behövde inte stålarna och hade aldrig förnedrat mig till att sälja till en prutare.
    Jag skiter i om prutarna är svenskar eller invandrare,  i mitt fall var dock 100% av prutarna invandrare. Kanske hade jag "otur", vad vet jag... Men jag får ju utgå från MINA erfarenheter och aldrig mera Blocket. De ringde på helt sanslösa tider dessutom.
    Sen förstår jag inte varför folk drar upp sin dåliga ekonomi som anledningen till prutningen. Har man inte råd att köpa nåt så ska man skita i det.
    Fast det är ju inte underpris ifall ingen är beredd att betala så mycket.
  • miljarden
    Liten elak och intelligent skrev 2012-09-18 16:54:28 följande:
    Men varför förstörde du användbara möbler?!
    Som jag förstod det ville han inte att någon (invandrare) skulle få glädjen att använda den gratis efter att ha misslyckats med att sälja den.
Svar på tråden Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?