Inlägg från: Lavish |Visa alla inlägg
  • Lavish

Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?

Anonym (Lite trött) skrev 2012-08-19 13:33:47 följande:
    Nej, det tycker jag verkligen inte! Men det är mer attityden som de här personerna ger uttryck för, att de börjar med att pruta i sin första mening och att de aldrig har för avsikt att betala vad som är begärt.

Jag skulle också pruta om jag tycker att priset är för högt, men då ska jag ju först ha sett varan så jag kan göra den bedömningen.

Jag tror ju att det är en kulturfråga. De utgår ifrån att allt som är utannonserat har fått ett överpris och att den som säljer förväntar sig att tvingas pruta. Men för att komma från kulturer där prutande är norm så förvånar det mig att de så totalt saknar den fingertoppskänsla som krävs för att kunna göra det med framgång.
    Ja just DET är ju det märkliga. Visst kan de försöka pruta och en snygg prutning kan ju ge en underhållande pratstund för båda parter, även om det till slut inte ens blir någon affär.

Men vissa är ju bara dryga och otrevliga nästan direkt. Som om de tror att man tänker släppa sin vara för 1/4 av priset om man hör att Maschmet blir sur annars?
Svar på tråden Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?