Inlägg från: KretiOpleti |Visa alla inlägg
  • KretiOpleti

Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?

Grande Rock skrev 2012-08-19 13:44:39 följande:
    sluta ta överpriser för allt ni ska sälja så ska ni se att prutningen upphör

Folk prutar vilket priset än är. Så det skulle inte hjälpa. Bättre då att verkligen sätta överpriser så får folk pruta och känna sig nöjda när det köper till ett pris som man egentligen ville ha från början... *L*
  • KretiOpleti
    miljarden skrev 2012-08-19 14:40:24 följande:
    Sjukt. Stoppa invandringen säger jag bara. Det där ska ingen behöva vara med om!

Jaja, vi fattar att du anser att detta är en rasisttråd, men jag är lika trött på puckona i SD som på invandrare som vägrar att ens försöka ta till sig det minsta lilla utav de sociala koder som finns i det här landet. Invandring har vi alltid haft och kommer alltid att ha och i det långa loppet är det mest bra.
  • KretiOpleti

Om jag jag skulle tycka att det är OK att folk prutar så skriver jag t.ex. "billigare vid snabb affär" eller "högstbjudande". Skriver jag bara ett pris och inget annat så menar jag det priset, take it or leave it. Vad är så svårt att förstå med det?

Har också varit med om att folk inte dyker upp, men det har också mest varit invandrare. Senast jag sålde en bil där så var det så. Då gick bilen till en svensk som hade hört av sig tidigare. Han försökte inte pruta utan tog utan diskussion bilen till mitt pris och kom och hämtade den direkt.

• KretiOpleti

Om nån ringer på en annons och det första dom säger är att dom bjuder hälften av det jag har begärt, då blir jag SUR! Om dom kallar det för att pruta så vet dom inte hur det går till. Att ge ett skambud är inte att pruta.

Hade jag velat pruta en massa kunde jag ha flyttat till Turkiet eller Marocko, men nu bor jag i Sverige och här är det inte norm att man prutar.

• KretiOpleti
    Tonårsmamman1 skrev 2012-08-19 21:48:34 följande:
    Oj, många jag känner prutar på boräntan t ex. Så det stämmer inte.

Det är väl en sak att förhandla om något som är så avgörande för ens ekonomi för en lång tid framöver, men att pruta på varenda skitaffär man gör är nåt helt annat. Det skapar bara irritation.
  • KretiOpleti
    Tonårsmamman1 skrev 2012-08-19 22:04:35 följande:
    Men sluta annonsera då, om det är irriterande.

Nej, varför det? Varför ska jag sluta med nåt för att andra inte kan uppföra sig?
  • KretiOpleti
    CarinaL26 skrev 2012-08-19 23:29:48 följande:
    Antingen accepterar du bud eller inte. Vad är problemet? (För nyfikenhets skull kan jag inte låta bli om du låter svenskar pruta men inte invandrare).

Naturligtvis låter jag ingen pruta! Men det är väldigt tydligt att det dels är invandrare som vill pruta oftare och att de inte ger sig, blir riktigt otrevliga ibland, och man tvingas slänga luren i örat på dem för att bli av med dem. De accepterar inte att man inte vill pruta, de tar det väl som ett inlägg i prutningsspelet, antar jag. Jag tycker det är obehagligt att man själv måste bete sig på ett ocivilcerat sätt för att slippa prutarna.
  • KretiOpleti

Hej fettjock! Du har fattat precis vad jag menade! (Det är jag som är TS, men nån moderator med huvudet under armen flyttade tråden så att det inte gick att vara anonym längre. Vitsen var ju att alla skulle våga skriva sitt hjärtas mening utan att bli uthängda som rasister).

Ja, det är just när man säljer bilar under 10000 som man drar på sig en massa invandrare som helt saknar känsla för hur prutande bör gå till. När jag har sålt bilar i det här prissegmentet så har det uteslutande varit invandrare som har försökt att pruta. Svenskarna som har ringt har inte andats om att pruta, inte till en början, de har bara frågat om mer detaljer för att komma fram till om de tycker att bilen är värd att komma och titta på. Sen kan det hända att de säger t.ex. "Du får X-tusen så tar jag den osedd", eller så har de kommit och besiktigat den och sen lagt ett bud på den,

Det jag ogillar är när öppningsrepliken är "Vad är ditt lägsta bud, KOMPIS?" Och DET är det bara invandrare som kör med! Då får det mig på dåligt humör och jag vill inte längre diskutera med dem. Och detta att de bara kastar sig på telefonen utan att ens läsa vad det står i annonsen. Sen börjar de fråga om allt som jag redan skrivit i annonsen.

Jag är ledsen, jag kan bara skriva om mina erfarenheter, och det är att de invandrare jag har träffat på genom att annonsera ut bilar på blocket generellt har betett sig otrevligt och osympatiskt mot mig, på ett sätt som inga infödda svenskar har gjort. Det är mina egna erfarenheter och det kan ingen PK-minister komma och prata bort!

Svar på tråden Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?