Hej fettjock! Du har fattat precis vad jag menade! (Det är jag som är TS, men nån moderator med huvudet under armen flyttade tråden så att det inte gick att vara anonym längre. Vitsen var ju att alla skulle våga skriva sitt hjärtas mening utan att bli uthängda som rasister).
Ja, det är just när man säljer bilar under 10000 som man drar på sig en massa invandrare som helt saknar känsla för hur prutande bör gå till. När jag har sålt bilar i det här prissegmentet så har det uteslutande varit invandrare som har försökt att pruta. Svenskarna som har ringt har inte andats om att pruta, inte till en början, de har bara frågat om mer detaljer för att komma fram till om de tycker att bilen är värd att komma och titta på. Sen kan det hända att de säger t.ex. "Du får X-tusen så tar jag den osedd", eller så har de kommit och besiktigat den och sen lagt ett bud på den,
Det jag ogillar är när öppningsrepliken är "Vad är ditt lägsta bud, KOMPIS?" Och DET är det bara invandrare som kör med! Då får det mig på dåligt humör och jag vill inte längre diskutera med dem. Och detta att de bara kastar sig på telefonen utan att ens läsa vad det står i annonsen. Sen börjar de fråga om allt som jag redan skrivit i annonsen.
Jag är ledsen, jag kan bara skriva om mina erfarenheter, och det är att de invandrare jag har träffat på genom att annonsera ut bilar på blocket generellt har betett sig otrevligt och osympatiskt mot mig, på ett sätt som inga infödda svenskar har gjort. Det är mina egna erfarenheter och det kan ingen PK-minister komma och prata bort!