Inlägg från: Justus |Visa alla inlägg
  • Justus

Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?

Grande Rock skrev 2012-08-19 14:18:45 följande:
    Konstigt, de bilar jag sålt på blocket (utannonserade till sitt rätta värde) har jag alltid sålt oprutat till första som ringer.
    Då säljer du jävligt billigt eller finns i en region där det finns många kunder.

Jag har inte heller prutat på det jag har sålt, men jag har fått neka massor av prutare innan jag fått en köpare som accepterat priset. Jag har märkt att annonserna har längre hållbarhet än jag först trodde. Folk ringer fortfarande flera veckor efter insättningen. Så det lönar sig att skita i prutarna och vänta på en seriös spekulant!
  • Justus
    Din mamma skrev 2012-08-19 22:24:31 följande:
    Har sålt mycket på blocket och har aldrig varit med om det ni skriver om. Jag vill oftast bli av med mina saker snabbt så jag sätter högre pris än vad jag är villig att sälja för och skriver "priset kan diskuteras vid snabb affär". Har alltid fått den summa jag önskat och haft nöjda köpare.

Win-win situation!
    Det beror nog lite på vad man säljer. Säljer du en bil, gärna en som kostar under 25000:-, så skulle du nog känna igen dig i det som skrivs.
  • Justus
    Velouria skrev 2012-08-20 19:37:50 följande:
    Mina två enda frågor är, vad är det för fel med prutning? Och hur är det dåligt uppförande?
    Svaret på din fråga finns ju i inlägget ovan!
  • Justus
    Velouria skrev 2012-08-20 20:14:30 följande:
    Vad tycker du svarar i TS på varför det är fel med att pruta?
    När man skriver att det är prutat och klart så ringer det lik förbannat en massa (främst invandrare) som ändå försöker pruta. DET är det som är fel med att pruta.
    EnGladPingvin skrev 2012-08-20 20:38:13 följande:
    Jag tycker helt enkelt prutning är förbaskat jobbigt och slöseri med tid. Jag skriver vilket pris jag vill ha betalt och att man inte ska höra av sig om man tänker pruta. Hur svårt kan det vara att respektera? Jag tänker inte gå med på att sänka priset, jag bryr mig inte att du har lång resväg eller dåligt med pengar och jag vill framför allt inte ha din kökssoffa/cykel/barnstol i utbyte!
    Skål

Svar på tråden Är du trött på invandrare som ska pruta på annonser?