Inlägg från: Anonym (förstår precis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstår precis)

Fan också én till graviditet

Är i samma situation som dig TS och förstår hur du känner precis. Så många ogenomtänkta kommentarer det varit i tråden. Inget att bry sig om, det finns så många människor som inte kan tänka sig in nån annans situation eller att tänka att alla känner och tänker olika. Jag önskar jag inte kände som jag gör och att jag inte fick så ont i hjärtat varje gång någon är gravid eller fått barn, för det tar så mycket energi från mig. Har många gravida och nya bebisar runt mig just nu och det är jobbigt. Men bara för att vi känner såhär så betyder det ju inte att vi är elaka mot de andra utan den enda det är jobbigt för är ju oss själva och det är det som jag skulle vilja ha hjälp med. Jag vill inte känna såhär. Har också ett barn och är ju överlycklig för det men man kan ju längta efter syskon ändå. Hör ofta ochså kommentaren att: -Åh, så härligt nu är familjen äntligen komplett. - När är det dags för er att få ett barn till. - Det är ju så synd om ensambarn. Osv osv....... Tröttsamt och ledsamt.

Ingen som vet ett sätt att komma ur dessa tankar?  

Svar på tråden Fan också én till graviditet