• Anonym

Fan också én till graviditet

Hur ska man orka när man får två gravidbesked på en vecka? Jag vet att dem inte kan påverka min infertilitet men det känns så jobbigt att bli påmind om sin egen oförmåga. Jag börjar genast tänka på hur jag ska lyckas undvika dopen.

Någon mer?

• Svar på tråden Fan också én till graviditet
  • Anonym

Hur menar du med två gravidbesked?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-18 17:54:04 följande:
    Hur menar du med två gravidbesked?

Två personer i min vänkrets har berättat att dem väntar barn.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-18 17:54:46 följande:
    Karma.

Jag fick min sjukdom som har gjort mig infertil när jag var 20 år menar du att jag gjorde något dåligt under min barndom som påverkar min fertilitet eller beror det på tidigare liv?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-18 17:56:44 följande:

Jag fick min sjukdom som har gjort mig infertil när jag var 20 år menar du att jag gjorde något dåligt under min barndom som påverkar min fertilitet eller beror det på tidigare liv?

Nej jag menar att jag tror på karma.

Och jag tror inte man finner ro eller lyckas om man inte har förmågan att glädjas åt andra.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-18 17:59:45 följande:

Och jag tror inte man finner ro eller lyckas om man inte har förmågan att glädjas åt andra.
    Finns massor med hemska och egocentriska människor som får barn. Saddam Hussein tex hade han funnit ro och kunde glädjas åt andra?
  • Anonym
    Anonym (Rebecca) skrev 2012-08-18 18:05:13 följande:
    Kan inte heller få biologiska barn men för den sakens skull låter inte jag min bitterhet gå ut över andra. Jag glädjs istället åt dem som kan få barn. Undvika dopen, varför då? Är du så missunsam verkligen?

Just dop tycker jag alltid blir så känslosamma och jobbiga. Samt att man nästan alltid får någon plump kommentar från någon om´man inte hade tänkt skynda sig att bli gravid.

Har du alltid haft lätt att hantera din ofrivilliga barnlöshet?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-18 17:59:45 följande:

Människor som får cancer beror det också på karma? Mammor som får missfall beror det på karma?
Svar på tråden Fan också én till graviditet