Inlägg från: LinaP |Visa alla inlägg
  • LinaP

Homosexualitet vs Bibeln

Läs mina inlägg kl. 00:03 och 01:07. Väntar med spänning på svaret.

• LinaP

fia: Nej, jag ser inte sådana skitprogram men däremot umgås jag med många homosexuella och bisexuella och jag kan lova att det där bara är fördomar. Av mina kompisar är det väl en kille som är "kvinnlig (enligt samhällets normer), resten skulle du aldrig kunna ana att de var gay. Inte för att det spelar någon roll men ändå...

• LinaP

fia: Jag skulle vilja föreslå att du går in på RFSL:s hemsida och läser lite om hbt- personer så att du åtminstone vet vem det är du pratar om.

www.rfsl.se/

• LinaP

Själv blir jag överlycklig om min Tilda någon gång i framtiden (långt fram, hon är ju bara 4 månader nu ) hittar någon att älska som älskar henne tillbaka, någon som är snäll och respekterar henne. Om det sen är en kvinna eller en man struntar jag blankt i! Men sen är jag ju också en synderska, som inte är gift eller ens tillsammans med Tildas pappa...

• LinaP

Dofilus: Jag undrade samma sak långt tillbaka i tråden, har inte fått svar ännu!

MrsL: Slingra dig inte... Svara på Dofilus fråga!

• LinaP

Dofilus skrev: "Är det inte ens handlingar och åsikter som till stor del definerar vem man är?"

Det var denna fråga jag menar!

• LinaP

Det är ju från gamla testamentet. Var det inte så att det ej gällde längre?

• LinaP

MrsL: Du blir _inte_ påhoppad för att du tror på Gud! Jag och många andra här tror också på Gud. Det vi inte är överens om är tolkningen av bibeln.

• LinaP

Mr Car Care: "Finns det någon som tycker att det är normalt med homosexualitet???????"
    Eh, ja.

MrsL: Du _slingrar dig_! Varför vill du inte svara på Dofilus fråga?

• LinaP

Jag bara måste visa den här för er! Den är jättetramsig (Lina-humor!) men personligen tycker jag att den ligger på samma nivå som Åke Green!

Läs artikeln "Åke Green och synder (en guide genom olika synder)" på Sockerdricka!

Hoppas det funkar!

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln