Inlägg från: Tess71 |Visa alla inlägg
  • Tess71

Homosexualitet vs Bibeln

Något som stör mig är att bevisa Bibelns trovärdighet genom att referefa till just Bibeln. Ingen kan med säkerhet garantera att det är Guds ord.

En annan sak som är konstig är att Gud endast pratade med flok kring kristitid?
    Vad är det som säger att han inte fortfarande pratar med folk?(Vilket är min åsikt)
    Just därför har jag mycket svårt att förstå Jehovas som så utan att se med några som helst kritiska ögon på Bibeln kan lyda den till punkt och prickar.

Jag tror på att varje människa måste gå till sig själv och leta efter svaren. Kan jag i dagens samhälle dömma ut homosexualitet? Svaret måste bli NEJ. Homosexualitet är ingen handling/gärning. Ingen blir illa behandlad eller trakasserad av de homosexuella förutom dom som själva är det.

• Tess71

Jag vill bara säga att jag håller med i allt som blåbärspappa skriver. Välformulerat också!

• Tess71

blåbärspappa, igen så säger du sådana kloka ord!!!

KÄRLEK är den enda vägen

• Tess71

Jag vill kommentera de profetsior i Bibeln som har slagit in. Det är väl klart att det fanns människor då som nu som var psychic och som kunde spå i framtiden.

I vår tid har vi bla Sylvia Browne och Mia Dolan.

• Tess71

Jag vill säga en till sak som jag tror jag har sagt tidigare också.

Varför tror ni Jehovas att Gud är mänsklig på något sätt?

Hur förklarar ni att han är hämndlysten, elitistisk och dömande?

• Tess71

Finns det ingen Jehovas som vill svara på min fråga?

• Tess71

Utopia, väl skrivet.

Om sex endast är till för fortplantning, varför gjorde då Er Gud en del heterosexuella människor ofruktsamma. Är det omoraliskt för dessa par att ha sex?

ps. vill fortfarande ha svar på min tidigare fråga av någon Jehovas.

• Tess71

ok, jag ska leta reda på den tråden. Jag hade tänkt fortsätta debatten om homosexualitet efter att jag hade fått ett svar...

• Tess71

Om jag förstår rätt så är det den homosexuella handlingen som Jehovas motsätter sig och inte den homosexuella människan.

För mig är det samma sak, du kan inte ta bort det ena och behålla det andra, det är diskriminering hur du än vänder på det.
    Det går inte att tro att Gud älskar alla människor och sedan att han inte accepterar våra handlingar. Var går gränsen för godhet?

Jag har startat en annan tråd med den provokativa rubriken: Varför är Jehovas Gud elitisk, hämndlysten och ond. Jag har ställt frågor där jag gärna vill ha besvarade om någon orkar.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln