Inlägg från: Dofilus |Visa alla inlägg
  • Dofilus

Homosexualitet vs Bibeln

Har också hört/sett att det har kommit fram nya rön om att det just är ägget som väljer vilken spermie som får befrukta ägget. Spermierna liksom väntar i en "pool" och släpps fram vartefter ägget "bestämmer". Detta kan pågå ett bra tag så det handlar inte om vilken spermie som kommer först.

Att det fler pojkar än flickor beror enligt många på att fler pojkar än flickor dör (de lever farligare) innan de uppnår könsmogen ålder. Skillnaderna har dessutom tydligen minskat, både i antalet som dör för tidigt och antalet som föds.

• Dofilus

AnneSophie: Har bland annat sett en rätt kul animerad film som beskriver hur det går till. Ska se om jag kan hitta den igen.

• Dofilus

Annsophie: Kolla denna länken flickerlab.com/pregnancy/ (kanske inte helt vetenskaplig men iaf )

En liten kommentar till de som anser att homosexualitet är nåt onormalt, en sjukdom eller på en eller annan hormonbrist. Det forskars i om heliga Birgittas uppenbarelser berodde på att hon hade epileipsi. Även andra religösa personer har visast sig haft olika typer av hjärnskador. Är är det en slump eller är det så att religiösitet (heter det så?) är en hjärnskada/sjukdom? (ja, kommer säkert få massa skit för det men vafan, ingen skillnad egentligen)

• Dofilus

RadixLecti: Det finns tydligen även idéer om att homosexualitet är ett sätt att minska "överbefolkning". Något helt normalt alltså. Håller med dig.

• Dofilus

Hur tänker egentligen de som säger att de inte har nåt emot homosexuella men fördömmer deras handlingar? Är det inte ens handlingar och åsikter som till stor del definerar vem man är?

Hur många kan t ex säga att Hitler var en trevlig liten prick och att de inte fördömmer honom utan bara hans handlingar? Observera att jag på intet sätt jämför det han gjorde med att vara homosexuell (trots att han var det själv) utan det är endast ett exempel på att en persons handlingar definerar hur den personen är.

• Dofilus

Hmm, inget svar än alltså. Hmm, borde innebära att Hitler, Stalin, Pol Pot mfl var jättemysiga figurer som inte ska fördömmas. Bara deras handlingar ska fördömmas.

• Dofilus

MrsL: Är minnet väldigt kort? Du kommenterade ju det jag skrev förut med att Hitlers mamma nog tyckte han var bra eller nåt åt det hållet.

Och för de med dåligt minne så kommer här en repris:

" Dofilus Online
    Idag 20:30 - NR: 7071039
    Anmäl inlägget

Hur tänker egentligen de som säger att de inte har nåt emot homosexuella men fördömmer deras handlingar? Är det inte ens handlingar och åsikter som till stor del definerar vem man är?

Hur många kan t ex säga att Hitler var en trevlig liten prick och att de inte fördömmer honom utan bara hans handlingar? Observera att jag på intet sätt jämför det han gjorde med att vara homosexuell (trots att han var det själv) utan det är endast ett exempel på att en persons handlingar definerar hur den personen är. "

• Dofilus

fia sthlm: För att jag anser att ens handlingar och åsikter gör en person till vad den är.

Om man tycker om en person så respekterar man den personens åsikter OCH handlingar.

Och vad blir en person om man tar bort åsikterna och handlingarna? Ett tomt skal?

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln